۲۲ شهریور ۱۴۰۰، ۱۹:۴۷

استاندار چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

تکمیل و اجرای طرح جامع نیاز آبی بخش‌های مختلف چهارمحال‌ و بختیاری

تکمیل و اجرای طرح جامع نیاز آبی بخش‌های مختلف چهارمحال‌ و بختیاری

شهرکرد- استاندار چهارمحال و بختیاری از تکمیل و اجرای طرح جامع نیاز آبی بخش‌های مختلف استان در حوضه کارون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری چهارمحال و بختیاری در نشستی ۳۵ طرح اولویت‌دار پژوهشی این استان را از میان ۱۴۵ طرح پیشنهادی انتخاب، بررسی و برای اجرا در سال جاری تعیین کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری این استان با بیان اینکه تعریف محورهای پژوهشی برای جهت‌دهی به طرح‌های پیشنهادی ضروری است، گفت: طرح‌هایی که برای اجرا گزینش و نهایی می‌شود باید به معنای واقعی پژوهشی، کاربردی و قابل‌سنجش باشند.

اقبال عباسی با بیان اینکه طرح‌های میدانی و اثرگذار در اولویت تصویب و اختصاص اعتبار قرار دارند، افزود: لازم است مطالعات پژوهشی به ارائه راهکارهای عملی منتهی شود تا بتوان با استفاده از این راهکارها، بخشی از مشکلات موجود در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را رفع کرد و برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری را برای آینده در نظر گرفت.

وی ایجاد اشتغال و توسعه کارآفرینی را به‌عنوان یکی از اولویت‌های مهم پژوهشی در چهارمحال و بختیاری نام برد و تصریح کرد: باوجود فراهم شدن امکانات زیرساختی در روستاها، همچنان در برخی مناطق، مهاجرت به شهرها و حاشیه‌نشینی در حال افزایش است که نبود شغل و بیکاری جوانان روستایی را می‌توان به‌عنوان اصلی‌ترین علت این مهاجرت‌ها بیان کرد، ازاین‌رو اجرای طرح‌های پژوهشی و کاربردی که زمینه را برای توسعه اشتغال در استان فراهم می‌کند باید در رأس قرار گیرد.

عباسی بر ادامه اجرای طرح جامع نیاز آبی بخش‌های مختلف استان در حوضه کارون و تکمیل آن تأکید کرد و یادآور شد: این طرح به‌عنوان یک سند علمی معتبر قابل استناد برای تعیین صحیح حقآبه‌های حوضه آبریز کارون خواهد بود.

کد خبر 5304103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha