۲۳ شهریور ۱۴۰۰، ۸:۰۵

فرمانده سپاه ناحیه شاهرود مطرح کرد؛

واکسیناسیون در شاهرود سرعت می‌گیرد/ جامعه نیازمند تحلیل‌های درست

واکسیناسیون در شاهرود سرعت می‌گیرد/ جامعه نیازمند تحلیل‌های درست

شاهرود- فرمانده سپاه ناحیه شاهرود با بیان اینکه برخی حواشی و شائبه‌ها در خصوص واکسن کرونا متاسفانه از تحلیل‌های نادرست برمی‌آید، گفت: امروز جامعه نیازمند تحلیل‌های درست برای آگاهی مردم است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمد خوشقدم شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران شاهرود به میزبانی کانون بسیج این شهرستان ضمن بیان اینکه جامعه نیازمند ارتقای آگاهی است و این امر یکی از رسالت‌های مهم خبرنگاران است، تاکید کرد: متأسفانه امروز جامعه ما دستخوش برخی تحلیل‌های نادرست شده که نمونه آن را در زمینه واکسن کرونا شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه طبق اعلام کارشناسان وزارت بهداشت تا پیش از واکسیناسیون بیش از ۷۰۰ مورد فوت کرونا در بدنه شبکه بهداشت و درمان کشور به ثبت رسیده بود اما از زمانی که پزشکان و پرستاران و شبکه بهداشت و درمان ما در برابر کرونا واکسینه شدند خوشبختانه موارد فوتی وجود ندارد، افزود: برخی حواشی و شائبه‌ها در خصوص واکسن متأسفانه از تحلیل‌های نادرست برمی‌آید.

فرمانده سپاه ناحیه شاهرود با بیان اینکه پیک پنجم کرونا علی رغم اینکه شدت بسیار زیادی داشت و همچنین سرعت تکثیر بسیاری را در آن شاهد بودیم به واسطه واکسیناسیون کادر درمانی و همچنین بخشی از مردم با همان سرعت که بروز کرد در حال کاسته شدن است در نتیجه این امر نشان می‌دهد که واکسیناسیون توانسته تأثیر خود را بگذارد، بیان کرد: ما نمی‌گوییم که واکسن سبب می‌شود تا کسی کرونا نگیر، خیر این واکسن می‌تواند از مرگ و میر جلوگیری و شدت بیماری را تا اندازه یک آنفولانزا و یا سرماخوردگی ساده تقلیل دهد.

خوشقدم همچنین با بیان اینکه سپاه در ادامه طرح شهید سلیمانی و مقابله با کرونا در شاهرود با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مرکز واکسیناسیون را نیز به تازگی افتتاح کرده است، گفت: این مرکز در جوار سازمان مدیریت بحران شهرداری شاهرود در سالن بزرگ شهدای مدافع حرم آماده خدمتگزاری به مردم است و خوشبختانه از ابتدای شروع به کار مرکز شاهد ارتقای سرعت واکسیناسیون در مقابل ویروس کرونا هستیم که قطعاً برکات خوبی را برای جامعه خواهد داشت.

وی همچنین در دیگر بخش سخنان خود با بیان اینکه مطالبه‌گری خبرنگاران یکی از مهمترین مسائلی است که می‌تواند در جامعه با هدف آگاهی مردم رخ دهد، ابراز کرد: موضوعاتی مانند کمبود نهاده‌های دامی و جلوگیری از بروز برخی مسائل که فشار مضاعفی را بر روی دامداران که از مشکل دارترین اقشار هستند وارد می‌کند، از جمله مسائلی است که پیگیری آن از سوی خبرنگاران می‌تواند نتایج خوبی داشته باشد از سوی دیگر خبرنگاران با تحلیل‌های خود می‌توانند به مردم درباره مسائل آگاهی رسانی کنند.

فرمانده سپاه شاهرود همچنین با اشاره به برنامه‌های هفته دفاع مقدس در شاهرود گفت: کمیته‌های فرعی ستاد گرامی داشت برنامه‌های هفته دفاع مقدس در شهرستان خوشبختانه برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده که قطعاً نتایج آنکه همانا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه محسوب می‌شود، می‌تواند با انعکاس آن توسط خبرنگاران نمود بیرونی بهتری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، این نشست با هدف رایزنی خبرنگاران و اصحاب رسانه شاهرود در راستای مسائل و افق توسعه شهرستان با حضور پیشکسوتان و جمعی از خبرنگاران برگزار شد.

کد خبر 5304213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha