۲۳ شهریور ۱۴۰۰، ۱۵:۱۴

استاندار زنجان:

تولیدات پارکهای علم و فناوری از کیفیت زیادی برخوردار است

تولیدات پارکهای علم و فناوری از کیفیت زیادی برخوردار است

زنجان-استاندار زنجان گفت: مدیریت منطقی در شرکت‌های دانش بنیان، بهره وری بالایی را به دنبال دارد و تولیدات پارکهای علم و فناوری از کیفیت زیادی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار مهر، فتح الله حقیقی ظهر سه شنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری در محل استانداری زنجان، گفت: استان زنجان در بخش فناوری‌های نوین و شرکت‌های دانش بنیان ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد که باید از این فرصت به دست آمده به خوبی استفاده شود.

وی اظهار کرد: مشکل استان زنجان مقاومت در مقابله با راه اندازی مرکز نوآوری‌ها نیست بلکه علت آن این است که آگاهی لازم از علم فناوری را نداریم.

استاندار زنجان گفت: باید علوم فناوری و دانش بنیان را به خوبی پیدا کنیم و برای توسعه آن در استان مدیریت و برنامه ریزی لازم صورت گیرد و مشارکت فعالانه دستگاه‌های بین بخشی برای اختصاص زمین مورد نیاز ایجاد پارک علم و فناوری زنجان باید مورد توجه قرار گیرد.

حقیقی با بیان اینکه علوم فناوری و دانش بنیان از موضوعات مهم و اساسی در دنیا است، تاکید کرد: باید این فناوری به خوبی تقویت شود چرا که در آینده نیاز به این علم بسیار اساسی و ضروری است.

وی با بیان اینکه باید به علوم بین رشته‌ای بسیار توجه و بهاء داده شود، افزود: به این رشته‌ها در بخش صنعت و فناوری بیشتر بهاء داده شود و سرمایه گذاری انجام شود.

استاندار زنجان بیان اینکه زنجان به شهر جهانی ملیله مشهور است، ابراز داشت: این استان در حوزه صنعت چاقو هم ظرفیت بسیار خوبی دارد ولی از این فرصت به خوبی استفاده نشده و در جراحی به عنوان تیغ جراحی استفاده نشده و پارک علم و فناوری زنجان می‌تواند در این راستا پیشگام باشد.

حقیقی تصریح کرد: مدیریت منطقی در شرکت‌های دانش بنیان، بهره وری بالایی را به دنبال دارد و تولیدات پارکهای علم و فناوری از کیفیت زیادی برخوردار است.

وی گفت: برای گسترش پارک علم و فناوری استان باید نگاه ویژه ای داشت و شیوع ویروس کرونا موجب شد به حوزه‌های مختلف آن گونه که باید و شاید توجه نشود.

استاندار زنجان به حمایت از صادرات غیرنفتی اشاره کرد و ابراز داشت: در این خصوص برای شهرهای کم برخوردار خدابنده، ایجرود ماهنشان کار گروهی به ریاست معاونت اقتصادی تشکیل شود و در این خصوص بسته‌های عملیاتی مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 5304768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha