۲۳ شهریور ۱۴۰۰، ۱۵:۴۵

استاندار قم مطرح کرد؛

دهکده اقتصاد مقاومتی طرحی نو با بازده اقتصادی بالا

دهکده اقتصاد مقاومتی طرحی نو با بازده اقتصادی بالا

قم- استاندار قم با اشاره به اینکه نمایشگاه دائمی استان قم از پروژه‌های استراتژیک است،گفت: دهکده اقتصاد مقاومتی طرحی نو با بازده اقتصادی بالا و جز پروژه های فرابخشی و چند منظوره است.

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام سرمست پیش از ظهر سه شنبه در ششمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که در محل سالن کرامت استانداری قم برگزار شد با اشاره به وضعیت نمایشگاه دائمی و ویترینی استان قم گفت: با توجه به اهمیت بازده اقتصادی که نمایشگاه دائمی برای استان دارد و اینکه جز پروژه‌های استراتژیک و مهم استان است به طور مستمر دو معاونت امور عمرانی و اقتصادی استانداری پیگیر وضعیت پیشرفت فیزیکی این پروژه بودند تا به موقع و با سرعت پیشرفت کرده و مورد بهره برداری قرار گیرد.

استاندار قم به نمایشگاه ویترینی برای استان قم هم اشاره و ادامه داد: نمایشگاه ویترینی از آن دست طرح‌های نوآورانه برای پیشبرد تولید در استان است که برای فضای کسب و کار امروز مناسب و اهمیت بسیاری دارد و باید طبق تعهدات شرکت شهرک‌های صنعتی و اتاق بازرگانی برای پیشرفت و توسعه همکاری، کار فی مابین خود را ادامه دهند.

وی با اشاره به گزارش اداره اقتصاد و دارایی در زمینه وضعیت مولدسازی املاک و دارایی دستگاه‌های اجرایی در استان قم افزود: اینکه قم رتبه سوم کشور در زمینه مولدسازی را به خود اختصاص داده جای تقدیر است اما مشکل و چالش اصلی استان بخشی نگری برخی دستگاه‌های اجرایی و حتی وزارتخانه مطبوع آنها با مولدسازی املاک و دارایی منقول و غیر منقول است.

سرمست تصریح کرد: اداره کل اقتصاد و دارایی مکلف است طبق قانون کم کاری دستگاه‌های اجرایی در زمینه مولدسازی که جز برنامه‌های اقتصاد مقاومتی است را به کارگروه ملی گزارش دهد بخشی نگری دستگاه‌های اجرایی استان امری ناپسندیده و باید سازمان ملی زمین و مسکن نیز در زمینه تک برگی و مستندسازی املاک همکاری و در این زمینه باید پیگیری‌هایی صورت گیرد.

استاندار قم با اشاره به دهکده اقتصاد مقاومتی که از سوی سپاه در حال اجرا است، گفت: این طرح، طرحی نو با ظرفیت اقتصادی بسیار بالا است که باید همه دستگاه‌های اجرایی استان فراتر از وظایف خود همکاری کنند و تنها نباید بار مسئولیت آن به سپاه واگذار شود.

وی افزود: این نوع پروژه فرابخشی و چند منظور است و باید همه برای اجرا و پیشرفت آن همکاری لازم را داشته باشند.

کد خبر 5304808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha