۲۴ شهریور ۱۴۰۰، ۲۱:۴۴

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان:

کتاب «عشایر لر بختیاری و لرستان» منتشر شد

کتاب «عشایر لر بختیاری و لرستان» منتشر شد

خرم‌آباد- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: کتاب «عشایر لر بختیاری و لرستان» تالیف «علیرضا فرزین» منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدامین قاسمی امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به چاپ و انتشار کتاب «عشایر لر بختیاری و لرستان» اظهار داشت: این کتاب با موضوعات کوچ و زندگی عشایر لر در ۳۹۵ صفحه به‌صورت عکس و نوشتار تألیف شده است و حاصل ۴۰ سال عکاسی و پژوهش «علیرضا فرزین» درباره زندگی عشایر است.

وی افزود: استاد فرزین یکی از عکاسان مردم‌شناس است که نگاه فوق‌العاده‌ای در به تصویر کشیدن چهره انسان در متن زندگی دارد و هر عکسی از این کتاب، خود روایتی مردم‌نگاری از زندگی عشایر لر دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان عنوان کرد: استاد فرزین در تألیف این کتاب علاوه بر روایت تصویری بر هر عکسی شرحی مردم نگارانه و موجز نوشته است که این خود یکی از ویژگی‌های ارزشمند این کتاب است، همچنین دکتر سکندر امان‌اللهی بهاروند در شناخت حوزه جغرافیای فرهنگی تاریخی لرستان و بختیاری توضیحات جامعی در این کتاب ارائه داده است، یکی از مفاخر ایران و قوم لر و از انسان‌شناسان برجسته ایرانی نیز بهره برده است.

قاسمی با بیان اینکه طبق نظر کارشناسان و صاحب‌نظران عرصه علوم جامعه‌شناسی و عکاسان مردم‌شناسی تاکنون چنین کتابی در حوزه شناساندن جامعه ایلی و عشایری لر منتشر نشده است.

وی گفت: این کتاب روایتی است درباره عشایر لر بختیاری و لرستان که از گذشته‌های دور تا امروز، در دامنه‌های زاگرس میانی واقع در جنوب باختری ایران زندگی می‌کنند.

کد خبر 5305944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • TH ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
      0 0
      سپاس و درود بر تمام دست اندرکاران تهیه و تالیف این کتاب