۲۵ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۰۶

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی:

چهار یادمان شهدای گمنام در خراسان‌جنوبی رونمایی می شود

 چهار یادمان شهدای گمنام در خراسان‌جنوبی رونمایی می شود

بیرجند-مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به ساخت ۱۶ یادمان بر مزار شهدای گمنام در خراسان جنوبی گفت: چهار یادمان شهدای گمنام نیز در هفته دفاع مقدس افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا فلاحی ظهر پنج شنبه در نشست خبری اظهارکرد: برنامه‌های هفته دفاع مقدس سال جاری با شعار «ما مقتدریم» برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در استان در هفته دفاع مقدس ۷۵۰ برنامه برگزار می‌شود، بیان‌کرد: نواختن زنگ مقاومت و پیروزی در مدارس، تجلیل از سربازان نمونه، روایت‌گری دفاع مقدس از طریق شبکه شاد برای دانش‌آموزان، عطر افشانی و غبارروبی ۵۸ یادمان شهدای گمنام از جمله این برنامه‌ها است.

تجلیل از ۶ هزار رزمنده پیشکسوت

فلاحی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس تجلیل از یک میلیون رزمنده پیشکسوت است، گفت: در این راستا در خراسان‌جنوبی نیز از ۶ هزار رزمنده در طول سال تجلیل می‌شود.

وی اظهار کرد: در روز سی‌ام شهریور ماه در اولین گام از ۴۱ رزمنده پیشکسوت در مرکز استان و در شهرستان‌ها به نمایندگی از ۶ هزار رزمنده تجلیل خواهد شد و باقی برنامه در طول سال اجرا می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: برگزاری سوگواره شعر استانی دفاع مقدس در سرایان، برپایی کارگاه نمایش نامه‌نویسی با موضوع دفاع مقدس و رزمایش اردوهای جهادی نیز از دیگر این برنامه‌ها است.

فلاحی با بیان اینکه در خراسان‌جنوبی ۱۴۷ شهید گمنام در ۵۸ نقطه به خاک سپرده شده‌اند، ادامه داد: ساخت ۳۵ یادمان شهدای گمنام در استان با حمایت دولت و خیرین تکمیل شده است و چهار یادمان نیز در هفته دفاع مقدس سال جاری افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۶ یادمان شهدای گمنام نیز در حال ساخت است، اظهار کرد: تلاش ما بر این است که طی یک سال آینده ساخت این یادمان‌ها به پایان برسد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی در مورد پروژه مرکز فرهنگی باغ موزه دفاع مقدس و مقاومت خراسان‌جنوبی نیز گفت: خوشبختانه کار تسطیح و خاک برداری انجام شده است.

اشاره‌ای به پروژه باغ موزه دفاع مقدس

فلاحی اظهار کرد: در این پروژه نمی‌توان در تمام ۳۲ هکتار ساخت و ساز انجام داد چون بخشی از آن بر روی گسل است و از این منظر ۱۸.۵ هکتار به پارک موزه و ایجاد فضای سبز، ۱۰ هکتار به استقرار ادوات نظامی و دستاوردهای نیروهای مسلح و آمفی تئاتر روباز و ۴ هکتار نیز برای ساخت خود موزه و تالارها و مرکز اسناد و … اختصاص خواهد یافت.

وی یادآور شد: برای این پروژه ۳.۵ میلیارد تومان اعتبار ملی، سه میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان از محل اعتبارات توازن و ۱.۵ میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات بنیاد حفظ آثار کشوری در نظر گرفته شده است.

کد خبر 5306137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha