۲۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۳۳

استاندار سمنان:

تمامی شهرستان‌های استان سمنان از وضعیت قرمز خارج شدند

تمامی شهرستان‌های استان سمنان از وضعیت قرمز خارج شدند

سمنان- استاندار سمنان بابیان اینکه تمامی شهرستان‌های استان از وضعیت قرمز خارج شدند، گفت: رعایت پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی در استان، متأسفانه کاهش پیداکرده که باید به‌سرعت رفع شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا آشناگر ظهر شنبه در جلسه هم‌زمان ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا به میزبانی سالن یادگار امام استانداری سمنان ضمن بیان اینکه بر اساس آخرین وضعیت اعلامی رنگ‌بندی‌های کرونایی، تمامی شهرستان‌های استان از وضعیت قرمز خارج شدند، ابراز داشت: با توجه به روند نزولی و رو به کاهش بیماران کرونایی، تعداد شهرستان‌های با وضعیت زرد افزایش‌یافته است.

وی بابیان اینکه در حال حاضر سه شهرستان سرخه، آرادان و میامی در وضعیت زرد قرار دارند، افزود: مابقی شهرستان‌های استان در وضعیت رنگ‌بندی نارنجی کرونایی قرار گرفتند که به‌این‌ترتیب شهرستان با وضعیت قرمز در استان نداریم.

استاندار سمنان بابیان اینکه کماکان سیر نزولی بیماری کرونا در استان ازنظر سرایت و مرگ‌ومیر ادامه‌دار است، ابراز داشت: اگرچه سمنان همواره در شاخص ارزیابی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور جز سه استان برتر بود اما رعایت پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی در استان، متأسفانه کاهش پیداکرده که باید به‌سرعت رفع شود.

آشناگر بابیان اینکه وضعیت واکسیناسیون در استان سمنان بسیار خوب است و مراکز واکسیناسیون به‌سرعت در حال واکسینه کردن گروه‌های هدف هستند، تصریح کرد: امیدواریم با سرعت واکسیناسیون فعلی و حل مشکلات موجود این مسیر در خصوص واکسن، بتوانیم در آینده نزدیک ۱۰۰ درصد جمعیت هدف را واکسینه کنیم.

وی بابیان اینکه بر اساس تصمیم ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا، تنها افرادی که دو دُز واکسن را تزریق کردند می‌توانند نسبت به دریافت ویزا و انجام این سفر اقدام کنند، افزود: در خصوص بازگشایی مدارس نیز موارد مرتبط، منوط به واکسیناسیون بوده و البته با توجه به وضعیت مطلوب واکسیناسیون در حوزه دانشگاه‌ها، احتمال برگزاری کلاس‌های درس دانشگاه‌ها به‌صورت حضوری در آبان ماه وجود دارد.

کد خبر 5307460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha