۲۸ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۴۰

استاندار هرمزگان:

طرح ساماندهی صیادان غیرمجاز هرمزگان تهیه شده است

طرح ساماندهی صیادان غیرمجاز هرمزگان تهیه شده است

بندرعباس - استاندار هرمزگان گفت: طرح ساماندهی صیادان غیرمجاز استان تهیه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون همتی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: حدود ۱۲ هزار لنج فاقد مجوز در استان هرمزگان وجود دارد که نمی‌توان خدماتی به آن‌ها ارائه داد.

وی ادامه داد: از طرفی این قایق‌ها در دریا در حال صید هستند؛ شیلات مدعی است که دریا ظرفیت ندارد و مجوز نمی‌دهد و اعلام می‌کند که نباید به این موضوع صحه گذاشت.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه می‌توان با خلاقیت و نوآوری مشکلات را حل کرد، بیان داشت: باید برای حل چنین مشکلاتی از الگوی کشورهای جهانی استفاده کرد و مطالعات گسترده صورت بگیرد. در حال حاضر نیز برای حل این مشکل به یک مدل مناسب رسیده‌ایم.

همتی ابراز داشت: در شرق استان هرمزگان سه مجموعه پتروپالایش در حال احداث هستند که حدود ۲۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری برای آن‌ها انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: باید نیروی انسانی خود را قوی و ماهر کنیم و به صنایع و بخش‌های مختلف ارائه کنیم. انتخاب افراد محلی برای صنایع یک مزیت محسوب می‌شود چراکه هزینه کمتری برایش دارد.

استاندار هرمزگان اذعان کرد: فلسفه تغییر مدیران به این معنی است که اتفاق جدیدی رقم بخورد و تحولی صورت بگیرد. به همین جهت مدیران باید به این موضوع توجه داشته باشند که نسبت به افراد گذشته تحولات بزرگی را رقم بزنند.

همتی با بیان اینکه نباید منتظر دستورات از تهران ماند، تصریح کرد: برخی از دستگاه‌ها دارای اشکال هستند و موانعی برای توسعه استان هرمزگان ایجاد می‌کنند که باید رویکرد خود را تغییر دهند.

وی خاطرنشان کرد: از نظر سرمایه‌گذاری و زیر ساخت در شرایط تحریم، در کشور اول هستیم و اقدامات بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

استاندار هرمزگان اظهار کرد: امیدوارم با جلب رضایتمندی مردم به سمت توسعه استان هرمزگان گام برداریم.

کد خبر 5307825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha