۱ مهر ۱۴۰۰، ۹:۵۷

درباره افغانستان؛

وزرای خارجه اعضای دائم شورای امنیت با گوترش دیدار کردند

وزرای خارجه اعضای دائم شورای امنیت با گوترش دیدار کردند

وزرای خارجه اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل در نشستی با حضور دبیرکل این سازمان، خواهان تشکیل دولتی فراگیر در افغانستان شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در نشست وزرای خارجه ۵ عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد همراه با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در نیویورک شرکت کرد.

این نشست در حاشیه هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد صورت گرفت و در آن پیرامون وضعیت افغانستان و لزوم ارائه کمک های بشردوستانه به این کشور و کشورهای پذیرنده پناهجویان افغان گفتگو شد.

در بیانیه صادره در خصوص این نشست آمده است: مسائل مبرمِ در دستور کار شورای امنیت با تأکید بر وضعیت کنونی در افغانستان مورد بررسی قرار گرفت. مذاکره کنندگان بر ضرورت فوری ارائه کمک های بشردوستانه به صورت بی وقفه به افغانستان و کشورهای پذیرنده پناهجویان افغان و غیرقابل قبول بودن گسترش تهدیدهای تروریستی و مواد مخدر در سراسر جهان تاکید کردند.

ابه گزاشر اسپوتنیک، لاوروف در این دیدار همچنین بر ضرورت جستجوی پاسخ جمعی به چالش ها و تهدیدهای جاری با تکیه بر منشور سازمان ملل متحد و سایر هنجارهای حقوق بین الملل تأکید کرد.

وی تاکید کرد که در این راستا، اعضای دائم شورا مسئولیت خاصی در برابر کل جامعه جهانی برعهده دارند.

وزیران خارجه کشورهای عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (روسیه، بریتانیا، چین، ایالات متحده و فرانسه) با آنتونیو گوترش شب گذشته پشت درهای بسته دیدار کردند.

کد خبر 5311579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha