۱ مهر ۱۴۰۰، ۱۴:۳۷

با حضور مسئولان؛

گلزار شهدای فیروزکوه گلباران شد

 گلزار شهدای فیروزکوه گلباران شد

فیروزکوه- گلزار شهدای فیروزکوه با حضور مسئولان گلباران شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر پنجشنبه و همزمان با هفته دفاع مقدس گلزار شهدای شهرستان فیروزکوه همزمان با هفته دفاع مقدس، با حضور حجت الاسلام حیدری امام جمعه، فرمانده سپاه، فرماندار، رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران و سایر مسئولین شهرستان و بسیجیان، گلباران شد.

حجت الاسلام حسن حیدری، امام جمعه فیروزکوه در مراسم گلباران گلزار شهدا فیروزکوه به مناسبت هفته دفاع مقدس، گفت: نهایت درجه‌ای که یک انسان می‌تواند به آن برسد مقام شهادت است و خداوند متعال می‌فرمایند کسی که به شهادت می‌رسد حیات طیبه پیدا می‌کند و از رزق الهی بهره مند می‌شود.

حیدری با اشاره به اینکه کسی که می‌خواهد در مسیر شهدا حرکت کند باید شهید گونه زندگی کند افزود: هفته دفاع مقدس در حقیقت یادآور رشادت‌ها، سلحشوری‌ها، ایثار و از خودگذشتگی‌های شهدا، رزمندگان و ملّت ایران است.

وی بیان داشت: بزرگ‌ترین دستاورد هفته دفاع مقدس این است که ما بار دیگر این تجربه را به یاد آوریم که چطور شد یک ملّتی با دستان خالی مقابل همه استکبار بایستد؟ دشمن آن زمان گمان می‌کرد ملّت ایران که به تازگی انقلاب کرده بود چیزی ندارد، اما دشمن نمی‌دانست که ملّت ایران خدا را دارد، و یک توکل و اتکائی به قدرت لایزال الهی دارد، لذا جوانان عزیز ما و همین شهدای عزیز جانانه به پیروی از مکتب اباعبدالله الحسین (ع) مکتب ذلّت ناپذیری در مقابل دشمن ایستاد و اگر این مطالب و فداکاری‌های آن زمان بیان، تکرار و تاکید نشود ممکن است یک دولتی ۸ سال با شعار مذاکره بر سر کار بیاید.

امام جمعه فیروزکوه بیان داشت: بعضی‌ها می‌گویند مذاکره کنیم و منظور آنها از مذاکره این است که سازش کنیم، در حالی که یک مسلمان شیعه پیرو مکتب ابا عبدالله الحسین (ع) هیچ موقع با یزید زمان مذاکره نمی‌کند، مردم خسته نشده‌اند، بلکه آن مسئولی که با آرمان‌های انقلاب و شهدا فاصله دارد خسته شده، وگرنه ملّت ایران ملّت امام حسین (ع) و ملّت هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة هستند و تا پای جان مقابل استکبار می‌ایستند مقام معظم رهبری فرمودند که شهدا مانند ستاره در آسمان تاریک می‌درخشند، اگر می‌خواهید راه را پیدا کنید به شهدا بنگرید.

وی افزود: ملّت ایران، خانواده‌های معزز شهدا جوان خود را تقدیم انقلاب کردند، زیرا پیرو مکتب عاشورا بودند و زینبی و حسینی عمل کردند و ما هر جا انقلابی عمل کردیم پیشرفت کردیم و پیروز شدیم و هر جا از این آرمان‌ها فاصله گرفتیم متأسفانه به آن اهداف نرسیدیم و ضرر کردیم؛ لذا این خط، آرمان و مسیر هیچگاه فراموش نخواهد شد.

کد خبر 5311740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha