۲ مهر ۱۴۰۰، ۹:۵۰

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در بیانیه ای اعلام کرد:

گفتگوی تلفنی «گانتز» و «آستین» پیرامون برنامه هسته ای ایران

گفتگوی تلفنی «گانتز» و «آستین» پیرامون برنامه هسته ای ایران

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی شامگاه پنج شنبه در بیانیه‌ای از گفتگوی تلفنی «بنی گانتز» با وزیر دفاع ایالات متحده پیرامون برنامه هسته‌ای ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه تایمز اسرائیل، دفتر «بنی گانتز» در یک بیانیه رسمی اعلام کرد که وزیر جنگ رژیم صهیونیستی شامگاه پنج شنبه با «لوید آستین» وزیر دفاع ایالات متحده و فرمانده پنتاگون تلفنی گفتگو کرده است.

در این بیانیه آمده است که این دو مقام نظامی در تماس تلفنی خود «پیرامون تحولات منطقه‌ای از جمله لزوم جلوگیری از پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران و خروج نظامیان آمریکا از خاک افغانستان» گفتگو کردند.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: «وزیر [بنی] گانتز همچنین از وزیر [لوید] آستین به خاطر تداوم حمایت دولت ایالات متحده و پنتاگون از روندهای تجهیز اسرائیل به ادوات لازم برای دفاع از خود و شهروندانش (!) قدردانی کرد».

گفتنی است، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تابستان امسال و هفته‌ها پس از جنگ یازده روزه غزه که نشاندهنده توان قابل توجه گروههای مقاومت فلسطین در ضربه زدن به مواضع رژیم صهیونیستی بود، به ایالات متحده سفری کوتاه و فشرده داشت تا اعطای مجدد کمک یک میلیارد دلاری آمریکا به توسعه و تکمیل سامانه پدافندی گنبد آهنین را تضمین کند.

لازم به ذکر است که طبق تفاهم نامه ده ساله امضا شده میان رژیم صهیونیستی و آمریکا (۲۰۱۸)، ایالات متحده سالانه به پرداخت ۵۰۰ میلیون دلار جهت توسعه و تکمیل سامانه‌های چندلایه دفاعی اسرائیل متعهد شده است.

کد خبر 5312104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha