۳ مهر ۱۴۰۰، ۹:۰۲

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

سال تحصیلی در ۳۵۰ مدرسه استان سمنان به صورت حضوری آغاز شد

سال تحصیلی در ۳۵۰ مدرسه استان سمنان به صورت حضوری آغاز شد

سمنان- مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: در ۳۵۰ مدرسه، ۱۷ هزار و ۵۰۰ دانش آموز که عمدتاً در مناطق روستایی و عشایری است، تعلیم به صورت حضوری آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد دستورانی صبح شنبه در مراسم آغازین روز سال تحصیلی جدید در استان سمنان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و دیگر مسئولان به میزبانی دبیرستان دخترانه شاهد سمنان با بیان اینکه امروز با همکاری همگان، یک سوم مدارس ما به صورت حضوری در مدار تعلیم و تربیت قرار گرفتند، ابراز کرد: در ۳۵۰ مدرسه، ۱۷ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز که عمدتاً در مناطق روستایی و عشایری است، تعلیم به صورت حضوری در مدار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در نیمه دوم مهرماه، مدارس با جمعیت ۱۵۰ نفر و به صورت گروه‌بندی و با رعایت پروتکل‌ها به مدار تعلیم حضوری اضافه می‌شوند، افزود: در پایان آبان‌ماه و با توجه به سرعت واکسیناسیون، در مدارس پرجمعیت به صورت حضوری و گروه بندی، فرایند آمورش و تعلیم انجام می‌شود.

اینترنت شاد رایگان است

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه مدرسه تلویزیونی، شبکه شاد که به روز آوری، محتوا در آن بارگذاری و همچنین قابلیت‌های جدید نیز به آن اضافه شده است و بسته‌های آموزشی، در کنار روش حضوری آموزش در حال فعالیت خواهد بود، تاکید داشت: اینترنت شبکه شاد برای همگان رایگان خواهد بود.

دستورانی همچنین گفت: نقطه آغاز تعلیم و تربیت خانه و خانواده و نقطه تکامل این فرایند مدرسه است و هیچ مکانی همچون مدرسه در اجتماعی شدن تغییر رفتار و یادگیری دانش آموزان مؤثر نیست و هیچ پرده نمایشی چون معلم نمی‌تواند ایفای نقش کند.

وی با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت به خصوص در کانال مدرسه و سپس جامعه، ابراز داشت: تداوم این فرایند اجتماعی در جامعه و بستر نهادهای اجتماعی است و به گونه‌ای همه آحاد جامعه باید در امر تعلیم و تربیت همکاری داشته باشند.

کد خبر 5312680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha