۳ مهر ۱۴۰۰، ۱۳:۰۳

امیرعبداللهیان:

اراده بازگشت به مذاکره جدی برای تامین منافع ملت را داریم

اراده بازگشت به مذاکره جدی برای تامین منافع ملت را داریم

رئیس دستگاه دیپلماسی گفت: ما اراده بازگشت به مذاکره را داریم، اما مذاکره‌ای جدی که تامین کننده حقوق و منافع ملت ایران باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده است، در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما درباره زمان آغاز مذاکرات وین به منظور احیای برجام گفت: آن‌ها دوست دارند بگویند به زودی یعنی چه چند ساعت و چند هفته.

وی اضافه کرد: به‌زودی یعنی به محض اینکه بررسی‌های ما کامل شود، این اقدام را انجام خواهیم داد.

رئیس دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: البته به طرف‌های اروپایی می‌گویم شما فراموش نکنید برخی از شما درباره SPV و «اینستکس» گفتید ظرف چند ماه آینده و بزودی این اتفاق رخ می‌دهد. تفاوت به‌زودی ایرانی با به‌زودی غربی خیلی زیاد است. بزودی از نظر ما یعنی در اولین فرصتی که بررسی‌هایمان تکمیل شود.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: ما اراده بازگشت به مذاکره را داریم، اما مذاکره‌ای جدی که تامین کننده حقوق و منافع ملت ایران باشد.

کد خبر 5313025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      2 0
      آمریکا حسن نیت نشان دهد و تحریم ها را تعلیق کند، اروپا هم برای نشان دادن حسن نیت اینستکس را عملیاتی کند تا زمینه مناسب برای مذاکره از موضع برابر محقق شود و تسهیل کننده رسیدن به نتیجه ای برد-برد باشد، آنوقت ما به زودی در اسرع وقت مذاکرات را آغاز کنیم، مذاکره تحت فشار و تحریم به ضرر منافع ملی ما است
    • علی IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      3 0
      نگذاریم غربی ها با بحران سازی های ساختگی سیاست خارجی ما را محدود به مسائل مربوط به برجام بکنند، وزارت خارجه مباحث متنوعی از جمله دیپلماسی اقتصادی و تعامل با کشورهای آفریقایی و آسیایی و نقش فعال ایفا کردن در سازمان های بین المللی را در دستور کار قرار دهد تا فقط محدود به برجام و مذاکره با غرب نباشیم
    • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 0
      چه جوری می خوایم مذاکره کنیم طرف مقابل مگه نمیدونه چی کار کرده و تعهداتش چی بوده