۳ مهر ۱۴۰۰، ۱۷:۲۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:

۸۸ بیمار جدید کرونایی در خراسان‌جنوبی شناسایی شد/فوت ۲ نفر

۸۸ بیمار جدید کرونایی در خراسان‌جنوبی شناسایی شد/فوت ۲ نفر

بیرجند-رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: طبق آمار ۲۴ ساعت گذشته ۸۸ بیمار جدید کرونایی در خراسان‌جنوبی شناسایی شد.

محمد دهقانی فیروزآبادی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز ۸۵ هزار و ۷۰۲ آزمایش و تست کرونا در خراسان‌جنوبی انجام شده است که از این تعداد ۵۴ هزار و و ۴۹۳ آزمایش منفی و۳۱ هزار و۲۰۹ تست مثبت بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان‌کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰۴ آزمایش جدید کرونا انجام شده است که براساس این آزمایش‌ها ۵۱ بیمار جدید کرونایی شناسایی شده است که از این میزان ۱۸ مورد بستری و ۳۳ بیمار نیز سرپایی بوده است.

دهقانی فیروز آبادی ادامه‌داد: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۷ تست سریع کرونا انجام شده که از این میزان ۳۳ مورد مثبت بوده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۸۹ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان‌جنوبی بستری هستند، افزود: از این تعداد ۹۴ نفر مبتلا به کرونا بوده و ۲۰ نفر نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه حال سه نفر از بیماران وخیم است، گفت: با فوت ۲ نفر از هم استانی‌ها بر اثر کرونا مجموع فوتی‌های ناشی از این بیماری در خراسان جنوبی به هزار ۱۳۹ نفر رسید.

دهقانی فیروز آبادی بیان‌کرد: در حال حاضر ۲۹ هزار و ۹۷۶ نفر از مبتلایان به کرونا در خراسان‌جنوبی بهبود یافته و یاد دوران قرنطینه خانگی را سپری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع تاکنون ۵۰۰ هزار و ۴۶۱ دوز واکسن کرونا در خراسان‌جنوبی تزریق شده است، یادآور شد: از این میزان ۳۲۹ هزار و ۸۲۹ نفر دوز اول واکسن و۱۷۰ هزار و ۶۳۲ نفر نیز دوز دوم واکسن را تزریق کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: ۴ هزار و ۳۳۴ دوز واکسن نیز طی ۲۴ ساعت گذشته تزریق شده است.

کد خبر 5313314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha