۳ مهر ۱۴۰۰، ۲۱:۴۱

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

آمار ثبتی مرگ و میر کرونا در اردبیل با آمار بهشت زهرا یکسان است

آمار ثبتی مرگ و میر کرونا در اردبیل با آمار بهشت زهرا یکسان است

اردبیل- رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: اختلاف آماری فاحشی با فوتی‌های ثبت شده در بهشت زهرا بر اثر بیماری کرونا در استان اردبیل نداریم.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام حبیب‌زاده عصر شنبه در مراسم تجلیل از دستگاه‌های برتر استان اردبیل اظهار کرد: اختلاف آماری مرگ و میرهای کرونایی دانشگاه علوم پزشکی با بهشت زهرا ۱۸ مورد است که آن هم به احتمال زیاد مربوط به مرگ و میرهای کرونایی روستایی است که گواهی فوت برای آنها به نام کرونا صادر شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون در استان اردبیل بیش از دو هزار و ۳۰۰ نفر بر اثر کرونا جان باختند، تصریح کرد: از بین این آمار ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر آمار مشکوک کرونای است که در مجموع آمار فوتی‌های کرونا به ثبت رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: دانشگاه علوم پزشکی در ثبت آمار و اطلاعات بیماران و فوتی‌های کرونایی با دقت بیشتری عمل می‌کند و سعی دارد کمترین اختلاف نظر را با دستگاه‌های ارائه‌کننده آمار در این حوزه داشته باشد.

حبیب‌زاده به انبوهی از فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: همه این فعالیت‌ها مورد ارزیابی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل قرار گرفته و سعی شده تا از بین دستگاه‌های گروه سلامت و رفاه اجتماع، دانشگاه علوم پزشکی به عنوان دستگاه برتر انتخاب شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با شیوع اپیدمی کرونا فعالیت‌های شبانه‌روزی را در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی گرفته تا سطوح کارشناسی شاهد هستیم و یک سال سخت و پر کاری را دانشگاه علوم پزشکی سپری کرده و همچنان گرفتاری و درگیری کرونایی ادامه دارد.

حبیب‌زاده اضافه کرد: ما سعی کردیم در کنار همه این فعالیت‌ها به تجهیز مراکز بیمارستانی و افزایش تخت‌ها، تجهیزات و امکانات مورد نیاز بهداشتی و درمانی کمک کنیم تا زمینه بهبود نسبی بیماران و همچنین ارتقا ارائه خدمات را شاهد باشیم.

وی بیان کرد: استان اردبیل خیلی سریع‌تر از سایر استان‌ها از پنج خیز کرونایی بیرون آمده و این نتیجه تلاش و بسیج تمام امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی بوده که دیر به خیزهای پنجگانه وارد شدیم و خیلی زود از این خیزها خروج پیدا کردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: امیدواریم با ارتقا آگاهی مردم دیگر شاهد شکل‌گیری خیز جدید بیماری کرونا در سطح کشور و استان نباشیم و با افزایش واکسیناسیون کنترل این بیماری اتفاق بیفتد.

کد خبر 5313344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha