۳ مهر ۱۴۰۰، ۱۸:۱۰

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تشریح کرد؛

کیفیت هوای پایتخت در روزهای ابتدایی پاییز

کیفیت هوای پایتخت در روزهای ابتدایی پاییز

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با تشریح کیفیت هوای پایتخت در روزهای ابتدایی پاییز گفت: روز گذشته کیفیت هوای تهران با ثبت شاخص ۱۱۳ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین شهیدزاده در مورد دلیل افزایش غلظت ذرات معلق در هوای پایتخت توضیح داد: این افزایش نتیجه عدم بارش مناسب و بالا بودن میزان خشکی زمین است که منجر به افزایش گرد و غبار در هوا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آغاز مهرماه سال جاری نسبت به سال‌های قبل از شرایط بدی برخوردار نبوده است، اظهار کرد: برای مثال، در سال ۹۸ شاخص کیفیت هوا بر اساس روش جدید محاسبه، در روز ۳۱ شهریور ۱۰۴، در روز اول مهر ۱۳۷ و در روز دوم مهر ۱۰۷ بود.

شهیدزاده با بیان اینکه علاوه بر کاهش بارش‌های جوی که منجر به افزایش خشکی زمین‌های اطراف کلان‌شهر تهران شده است، حرکت انواع وسایل نقلیه موتوری نیز در افزایش آلودگی هوا مؤثر است، تصریح کرد: شهروندان می‌توانند با استفاده کمتر از وسایل نقلیه و رعایت مواردی نظیر جدی گرفتن معاینه فنی در جلوگیری از تشدید میزان آلودگی هوا مشارکت نمایند.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران خاطرنشان کرد: کیفیت هوای تهران در نیمه نخست سال جاری از نظر آلاینده اُزون، مطلوب‌تر و از منظر آلاینده ذرات معلق نامطلوب‌تر از سال گذشته بود. اما در مجموع تعداد روزهای سالم بیشتری نسبت به سال قبل داشتیم.

کد خبر 5313352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha