۷ مهر ۱۴۰۰، ۶:۳۷

در دیدار حضوری؛

وزرای خارجه پاکستان و انگلیس درباره افغانستان گفتگو کردند

وزرای خارجه پاکستان و انگلیس درباره افغانستان گفتگو کردند

وزیرخارجه انگلیس در لندن با «شاه محمود قریشی»، همتای پاکستانی خود دیدار و گفتگو کرد و عمده گفتگوی آن ها در ارتباط با مسائل منطقه و تحولات افغانستان بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، «لیز تراس»، وزیرخارجه انگلیس در لندن با «شاه محمود قریشی»، همتای پاکستانی خود دیدار و گفتگو کرد.

این خبر را وزارت خارجه انگلیس در وبگاه رسمی خود اعلام کرده و افزوده که در این دیدار دو طرف درباره اوضاع افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.

وزرای خارجه پاکستان و انگلیس در این دیدار همچنین درباره همکاری جامعه جهانی برای اتخاذ رویکرد هماهنگ در قبال افغانستان رایزنی کردند و در موضع واحدی تاکید داشتند که افغانستان نمی‌بایست تبدیل به پناهگاه امنی برای تروریست‌ها شود.

لزوم ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم عادی افغانستان و علاوه بر این، توسعه روابط دوجانبه میان دو کشور به ویژه در حوزه اقتصاد و ضرورت اقدام عملی برای کاهش انتشار گازهای کربنی و محافظت از محیط زیست از دیگر مسائلی بود که در جریان دیدار تراس و قریشی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دیدار وزیرخارجه پاکستان با همتای انگلیسی خود در لندن، پیش از حضور او در مقر سازمان ملل در نیویورک آمریکا برای شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی صورت می‌گیرد.

انگلیس که پس از دو دهه اشغال‌گری افغانستان بشدت احساس حقارت می‌کند، پیشتر ادعا کرده بود که برای حمله مجدد به افغانستان به بهانه مقابله با گروه تروریستی داعش آمادگی لازم را دارد.

با این حال، «توبیاس الوود»، رئیس کمیته پارلمانی دفاعی انگلیس با اشاره به تحولات افغانستان اعلام کرده است که سیاست آمریکا و متحدانش در غرب آسیا مایه شرمساری و تحقیر آمیز است. الوود هم زمان با خروج آخرین هواپیمای نظامی انگلیس از افغانستان گفته بود انگلیس دیگر ظرفیت پرداختن به چالش‌هایی که طی دو هفته گذشته با آن روبرو بوده ندارد.

کد خبر 5315851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha