۷ مهر ۱۴۰۰، ۱۴:۴۸

مهر گزارش می‌دهد؛

افزایش ورود زائران اربعین به کشور از مهران/ ۱۲ هزار زائر برگشتند

افزایش ورود زائران اربعین به کشور از مهران/ ۱۲ هزار زائر برگشتند

ایلام-لحظه به لحظه بر ورود زائران اربعین به داخل کشور از طریق مرز مهران افزده می‌شود، مسئولان نیز از تمهیدات لازم برای جابجایی و خدمات رسانی به زائران خبر می‌دهند.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: مرز مهران که به عنوان دروازه اصلی ورود زائران به کشور از سوی ستاد مرکزی اربعین انتخاب شده این روزها با تمام توان برای ورود زائران آماده شده است.

دستگاه‌های خدمات رسانی نیز پای کار هستند، همچنین موکب‌هایی برای پذیرایی از زوار در خدمت زائران هستند.

برپایی موکب ها در مرز مهران

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ع) در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ع) همانند دیگر دستگاه‌های خدمات رسان در موج برگشت زائران آماده خدمات رسانی است.

محمد زارع افزود: موکب ستاد اجرایی فرمان حضرت امام آمادگی پخت روزانه ۳۵ هزار پخت غذا برای پذیرایی از زوار اباعبدالله الحسین (ع) در بازگشت زائرین به مرز را دارد.

افزایش ورود زائران اربعین به کشور از مهران/۱۲ هزار زائر برگشتند

رئیس پلیس راه ایلام نیز اظهار کرد: تعداد ۷۰ تیم گشتی از سایر پلیس راه‌های کشور به استان ایلام در اختیار استان قرار گرفته شده است.

استقرار ۴ دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرز مهران

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: فوریت‌های پزشکی برای خدمات رسانی به زوار در حال آماده باش است.

صیدنور علیمرادی بیان کرد: تعداد ۲۰ پایگاه ثابت و ۲۰ پایگاه سیار در مسیر زائرین اربعین راه اندازی شده است.

افزایش ورود زائران اربعین به کشور از مهران/۱۲ هزار زائر برگشتند

وی افزود: همچنین چهار دستگاه اتوبوس آمبولانس که هر اتوبوس آمبولانس ظرفیت انتقال ۱۰ بیمار را دارد، در این مرز مستقر شده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایلام عنوان کرد: همچنین ۳ فروند بالگرد در مرز مهران و یک فروند بالگر اورژانس کشور در فرودگاه ایلام مستقر است.

وی گفت: فوریت‌های پزشکی استان با ۱۱۰ نفر نیرو همراه این امکانات در خدمت زائران است.

استقرار نیروهای بهداشت در گیت های ورودی مرز مهران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: موضوع بحث بهداشت و درمان یکی از موضوعات بسیار اساسی به خصوص در بازگشت زائران است.

جمیل صادقی فر عنوان کرد: در این راستا نیروهای حوزه‌های مختلف بهداشت و درمان مشغول ارائه خدمات هستند.

افزایش ورود زائران اربعین به کشور از مهران/۱۲ هزار زائر برگشتند

وی گفت: آنچه که بسیار مهم است اینکه در ورودی کشور از طریق مرز مهران نیروی‌های حوزه بهداشت به عنوان نیروهای مبارزه با بیماری‌ها در گیت های ورودی مستقر هستند.

صادقی فر تصریح کرد: زائران در ورودی‌ها به مرز غربالگری می‌شوند و مواردی که تست آنها مثبت باشد در سامانه‌های مربوطه ثبت و به استان‌های مقصد نیز اعلام می‌شوند تا بتوانند پیگیری مراقبت‌ها را داشته باشند.

نظارت بهداشتی بر موکب ها

وی عنوان کرد: در بحث آب و مواد غذایی که یکی از موارد مهم برای خدمات رسانی به زوار است، نیروهای بهداشت محیط به شکل ۲۴ ساعته بر موکب ها نظارت می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزود: اگر نواقصی در موکب ها وجود داشته باشد، نیروهای بهداشتی با کمک مسئولان موکب ها بلافاصله نواقص را برطرف می‌کنند.

وی گفت: خوشبختانه تاکنون مشکلی در این خصوص گزارش نشده و با آرامش و اطمینان موارد بهداشت و درمان در مرز پیگیری می‌شود

پلیس آماده خدمات رسانی به زائران اربعین

سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی نیز صبح چهارشنبه در بازدید از پایانه مرزی مهران اظهار کرد: پلیس آماده خدمات رسانی به زائران اربعین برای بازگشت به کشور است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ هزار نیروی پلیس در رده‌های مختلف برای تأمین امنیت و نظم ترافیکی برای بازگشت زوار به‌کارگیری شده است، گفت: از این تعداد بیش از هفت هزار نیروی کمکی به مرزهای کشور اعزام شده است.

اشتری تصریح کرد: در حال حاضر موج بازگشت زائرین اربعین به کشور آغاز شده و ناجا این آمادگی را دارد که علاوه بر مرز مهران در مرز شلمچه نیز زائران را برای ورود به کشور پذیرش کند.

افزایش ورود زائران اربعین به کشور از مهران/۱۲ هزار زائر برگشتند

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه هم اکنون هیچ مشکلی در ورود زائران به کشور وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در صورت افزایش حجم زائران ورودی به کشور در مرزها از جمله مرز مهران، آمادگی ایجاد گیت های گذرنامه را داریم.

اشتری بیان کرد: در حال حاضر زائران بدون معطلی در گیت ها وارد کشور می‌شوند و در صورت نیاز گیت های جدید آماده به کار خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه ناجا تا آخرین ورود زائر به ایران خدمات رسانی خواهد کرد، یادآور شد: از زائران تقاضا داریم هنگام بازگشت به کشور عجله نکنند و برای جلوگیری از تصادفات احتمالی حتماً استراحت کامل را در دستور کار خود قرار بدهند.

روند بازگشت زائران بدون مشکل از مرز مهران در جریان است و تاکنون ۱۲ هزار زائر از طریق مرز مهران به کشور بازگشتند.

کد خبر 5316336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha