۸ مهر ۱۴۰۰، ۱۵:۲۳

«کشکول میرزا جواد آقا» و «پاتک علیه پیتوک» در مشهد رونمایی شد

«کشکول میرزا جواد آقا» و «پاتک علیه پیتوک» در مشهد رونمایی شد

مشهد ـ دو کتاب «کشکول میرزا جواد آقا» و «پاتک علیه پیتوک» با حضور نویسنده کتاب رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مهدی احمدیان در مراسم رونمایی از کتاب «کشکول میرزا جواد آقا» در مشهد، با بیان خاطره‌ای از نحوه آشنایی با خانواده شهید کوهساری، اظهار کرد: پس از آشنایی اجمالی با این شهید بزرگوار، فعالیتم در کارگروه دفاع از حرم دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی که با مأموریت پژوهش درباره شهدای مدافع حرم تشکیل شده آغاز شد و به همین واسطه با دوستان این شهید بزرگوار بیشتر آشنا شدم.

وی به برخی جزئیات فرآیند تدوین این کتاب اشاره کرد و گفت: در گفت‌وگو با برادر و دوستان شهید کوهساری، ابعاد گسترده‌تری از زندگی ایشان برایم آشکار شد و این شخصیت جذابیت بیشتری یافت.

محقق و تدوینگر کتاب «کشکول میرزا جواد آقا» در تحلیل شخصیت این شهید بزرگوار، «جامع‌الاضداد» بودن را برجسته‌ترین شاخصه وی دانست و گفت: در خاطرات دوستان شهید کوهساری، اشک و لبخند بعضی از آنان را توأمان دیدم که خود شهید قطعاً این‌ها را ندیده بود.

احمدیان با اشاره واقعی بودن شخصیت شهدا، اظهار کرد: خیلی وقت‌ها در فرازهایی از زندگی عادی خودم به یاد شهید جواد کوهساری می‌افتم و باز هم برایم تداعی می‌شود که این شهدا مثل خیلی از ما، یک انسان عادی بوده‌اند و حتی بسیاری از نوجوانانی که این روزها در کوچه و خیابان می‌بینیم، همگی افرادی عادی هستند که ممکن است لیلة‌القدر آنان نیز فرا برسد، به مقام شهادت برسند و در جایگاه همین شهدا قرار بگیرند.

حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی و رسانه‌ای لشکر فاطمیون نیز در این مراسم به تبیین فرازهایی از زیارت اربعین پرداخت و در همین راستا، با تطبیق جریانات امروز با زمانه حضرت سیدالشهدا (ع)، ارزش رسالت و شهادت شهدای مدافع حرم را تشریح کرد.

کتاب‌های «کشکول میرزا جواد آقا» و «پاتک علیه پیتوک» شامل تعدادی از خاطرات اعضای خانواده و همرزمان شهیدان کوهساری و سلطان‌زاده است که به‌عنوان بخشی از تاریخ شفاهی جبهه مقاومت انقلاب اسلامی و با حمایت انتشارات «راه‌یار» دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تدوین شده است.

کد خبر 5316941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha