۸ مهر ۱۴۰۰، ۱۳:۱۷

طی یک فرمان حکومتی؛

نخست وزیر طالبان دستور خروج نظامیان را از خانه های شخصی صادر کرد

نخست وزیر طالبان دستور خروج نظامیان را از خانه های شخصی صادر کرد

نخست وزیر دولت موقت افغانستان به نیروهای طالبان دستور داد که از ورود بی دلیل به منازل مسکونی اجتناب کنند؛ وی همچنین آنها را از تصرف املاک شخصی منع کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از افق، «ملا محمد حسن آخوند» نخست وزیر دولت موقت طالبان، در فرمانی به تمام اعضای این گروه دستور داد که به خانه‌ها و شرکت‌های مردم به بهانه بازرسی، داخل نشوند و اموال آنها را با خود نبرند.

در این فرمان آمده‌ است که هیچ‌کس اجازه ندارد در کابل و حومه‌ آن، به بهانه بازرسی وسایل، به خانه‌ها و شرکت‌ها داخل شود.

این فرمان پس از آن صادر شد که پس از تسلط طالبان، گزارش‌های زیادی درباره ورود افراد منسوب به طالبان به خانه‌های مردم و دستبرد به اموال‌شان منتشر شد. با گذشت یک‌ و نیم ماه از تسلط طالبان بر کابل هنوز هم گزارش‌هایی از این دست منتشر می‌شود.

پیش‌تر «ملا یعقوب» فرزند ملا عمر و وزیر دفاع دولت طالبان نیز با انتشار یک پیام صوتی به افراد تحت امر خود دستور داده‌ بود که از پیگرد کارمندان دولت سابق دست بردارند.

ملا محمد حسن آخوند در یک فرمان دیگر به تمامی نظامیان مربوط به وزارت‌های کشور، دفاع و اطلاعات، دستور ترک خانه‌های شخصی و مستقر شدن در قطعات نظامی را داده‌ است.

طالبان در کابل و دیگر نقاط افغانستان از خانه‌های شخصی مردم به عنوان قرارگاه نظامی استفاده می‌کند. برخی منازل رهبران پیشین و نیز دفاتر شماری از سازمان‌ها نیز تبدیل به قرارگاه نظامی افراد طالبان شده‌ است.

کد خبر 5316948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha