۹ مهر ۱۴۰۰، ۱:۲۵

در نشست خبری؛

سخنگوی پوتین جزئیاتی از دیدار اخیر او با اردوغان را اعلام کرد

سخنگوی پوتین جزئیاتی از دیدار اخیر او با اردوغان را اعلام کرد

سخنگوی ولادیمیر پوتین در سخنانی به بیان جزئیاتی از دیدار اخیر رؤسای جمهور ترکیه و روسیه پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه در سخنانی به بیان جزئیاتی از دیدار اخیر رؤسای جمهور ترکیه و روسیه پرداخت.

به گفته سخنگوی رئیس جمهور روسیه، پوتین و اردوغان در دیدار دوجانبه اخیر درباره همکاری‌های گسترده در زمینه‌های دفاعی، هوافضا و مناقشات منطقه گفتگوهای جامعی را دنبال کردند.

سخنگوی پوتین در در ادامه افزود: رهبران ترکیه و روسیه در مورد امکان ادامه همکاری‌های دفاعی و همچنین تداوم و گسترش همکاری‌ها بر روی سامانه اس- ۴۰۰، احتمال تولید برخی قطعات آن در خاک ترکیه و دیگر زمینه‌ها بحث و تبادل نظر کردند.

پسکوف این را نیز افزود که در دیدار اخیر، ضرورت اجرای توافقات قبلی روسیه و ترکیه برای بیرون راندن عناصر تروریستی از ادلب سوریه مورد بحث و تاکید مقامات دو کشور قرار گرفت.

آن گونه که سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه گفته است، همچنین پوتین در دیدار با همتای ترکیه‌ای خود درباره محدودیت‌های وضع شده بر سر راه کالاهای روسی، از قبیل عوارض اضافی واردات محصولاتی همچون محصولات متالورژی، چوب و لاستیک به ترکیه، گفتگو کرده و سران دو کشور توافق کرده‌اند که اگر وضعیت همه‌گیری کرونا اجازه دهد، تا قبل از پایان سال ۲۰۲۱ ملاقات حضوری دیگری داشته باشند.

ظهر روز چهارشنبه در شهر سوچی در منطقه دریای سیاه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، میزبان رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه بود. اردوغان در شرایطی راهی روسیه شده بود که اختلافات بین آنکارا مسکو در مورد سرنوشت ادلب به اوج رسیده است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در بازگشت از روسیه، در جمع خبرنگاران، از احتمال همکاری آنکارا-مسکو در ساخت تجهیزات نظامی مانند هواپیما، موتور هواپیما، کشتی جنگی و زیردریایی خبر داد.

به گفته وی، روند برخورداری از اس -۴۰۰ روسیه هم ادامه خواهد داشت و آنکارا از موضع خود عقب نشینی نمی‌کند.

کد خبر 5317207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha