۹ مهر ۱۴۰۰، ۱۳:۲۹

فرماندار گناوه:

زلزله گناوه تلفات جانی نداشت / ۳ نفر مصدوم شدند

زلزله گناوه تلفات جانی نداشت / ۳ نفر مصدوم شدند

گناوه- فرماندار گناوه گفت: وقوع دو زمین لرزه بامداد روز جمعه در گناوه ۳ مصدوم بر جا گذاشت و خوشبختانه تلفات جانی نداشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، در اولین ساعات بامداد روز جمعه ،۹ مهر ماه وقوع زمین لرزه شدید ۵.۲ ریشتر خواب را از چشم مردم گناوه و ساکنان روستاهای اطراف ربود و باعث ترس و وحشت مردم این شهرستان شد.

این زمین لرزه در ساعت ۴و ۴۵ دقیقه بامداد، در عمق ۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوست و کانون آن در موقعیت ۲۹.۷۵ عرض شمالی و ۵۰.۴۹ طول شرقی ثبت شده است.

پس از زلزله ۵.۲ ریشتری بامداد جمعه، زلزله دیگری به بزرگی ۴.۵ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۶ و ۳ دقیقه و ۲۲ ثانیه امروز (جمعه) بندر گناوه را لرزاند.

این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوست و کانون آن در موقعیت ۲۹.۸۱ عرض شمالی و ۵۰.۵۸ طول شرقی ثبت شده است.

این دو زمین لرزه در سحرگاه و زمانی که مردم در خواب بودند به وقوع پیوست و باعث ترس و وحشت مردم شد و در و پنجره‌های ساختمان‌ها را به شدت تکان داد و باعث شد مردم سراسیمه خود را به حیاط منزل و کوچه برساندند.

فرماندار گناوه در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به وقوع دو زمین زلزله در بامداد جمعه در شهرستان گناوه گفت: نخستین زلزله به بزرگی ۵.۲ ریشتر ساعت ۴:۴۵ دقیقه بامداد و زمین لرزه دوم با شدت ۴.۵ ریشتر ساعت ۶:۰۳ دقیقه صبح امروز در روستاهای بخش مرکزی گناوه ثبت شد.

غلامرضا مهرجو با اشاره به اعزام تیم‌های امدادی و ارزیاب به مناطق زلزله‌زده تصریح کرد: تا کنون بر اساس ارزیابی‌های اولیه خسارت خاصی گزارش نشده است.

وی اضافه کرد: اعضای تیم‌های بحران از جمله هلال احمر، اورژانس، فوریت‌های پزشکی، دهیاران و بخشداران به محل زلزله اعزام شدند که در حال بررسی وضعیت روستاها و مشکلات آنان هستند.

مهرجو با اشاره به اینکه این زلزله چند نفر مصدوم در پی داشت بیان کرد: زمین‌لرزه ۵.۲ و ۴.۵ ریشتر بخش مرکزی گناوه منجر به مصدوم شدن ۳ نفر شد که در مراکز درمانی شهرستان تحت مداوا قرار گرفتند.

فرماندار گناوه گفت: با وقوع زمین لرزه‌ها ستاد مدیریت بحران شهرستان گناوه در آماده باش کامل قرار دارد.

عبدالعلی صیادی رئیس جمعیت هلال احمر گناوه در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در پی زلزله ۵.۲ ریشتری ۹ مهر ماه ۱۴۰۰ در شهرستان گناوه تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر در حالت آماده باش قرار گرفتند.

وی افزود: با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته تا این لحظه خوشبختانه زلزله خسارت جانی در بر نداشته و خسارت مالی هم گزارش نشده است.

کد خبر 5317350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha