۱۰ مهر ۱۴۰۰، ۱۳:۵۸

استاندار گلستان:

۷۰ درصد جمعیت گلستان تا آخر آبان‌ واکسینه می‌شوند

۷۰ درصد جمعیت گلستان تا آخر آبان‌ واکسینه می‌شوند

گرگان- استاندار گلستان گفت: تلاش می کنیم تا ۷۰ درصد از جمعیت گلستان تا آخر آبان‌ ماه واکسینه می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی حق شناس بعدازظهر شنبه در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا استان اظهارکرد: وضعیت کرونا در استان وضعیت باثباتی داشته و از ۴۰۰ بستری روزانه به ۲۸ بستری رسیده ایم اما عادی انگاری موجب تجربه پیک ششم کرونا می شود.

استاندار گلستان افزود: تاکنون بیش از یک میلیون و ۲۶۰ هزار دوز واکسن در استان تزریق شده که بیش از ۸۰۰ هزار نفر دوز آن در مرحله اول بوده و حدود ۴۶۰ هزار گلستانی هم دوز دوم را دریافت کردند.

وی بیان کرد: در شهرستان ها و برخی روستاها اهالی محلات از تزریق واکسن امتناع کرده اند که نیاز است با استفاده از ظرفیت طرح شهید شوشتری و همچنین دهیاران گروه های سنی مشمول را نسبت به تزریق واکسن ترغیب کنند.

حق شناس ادامه داد: مدارس روستایی و عشایری با کلاس های درس زیر ۱۵ نفر و همچنین مدارس کودکان استثنایی در شهرها به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

استاندار گلستان با اشاره به ورود حجم بالای واکسن در آبان ماه به استان، عنوان کرد: تلاش ما ارتقا واکسیناسیون به بالای ۷۰ درصد واجدان شرایط است و در این راه از همراهی همه لازم است.

وی گفت: ۱۵ هزار و ۱۴۰ بهره بردار کشاورزی ۶۷۵ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش زراعی در سال گذشته دریافت کردند و به دلیل استمهال در سال‌جاری امکان دریافت تسهیلات را ندارند که البته در جلسه هیأت وزیران مصوب شده مشکلات آنها رفع شود که تلاش داریم این اقدام تسریع شود.

کد خبر 5318176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha