۱۰ مهر ۱۴۰۰، ۱۹:۵۳

معاون استاندار خراسان جنوبی:

مصوبات شورای معادن لازم الاجرا است/ برخورد با مدیران خاطی

 مصوبات شورای معادن لازم الاجرا است/ برخورد با مدیران خاطی

بیرجند- معاون هماهنگی استاندار خراسان جنوبی گفت: مصوبات شوراهای معادن و گفتگوی دولت و بخش خصوصی در زمینه معادن لازم الاجراست و با مدیران بی توجه برخورد خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد فرهادی عصر شنبه در جلسه شورای معادن استان به عنوان سال تولید؛ پشتیبانی ها، مانع زدایی ها اشاره کرد و بیان داشت: این عناوین به منظور سیاست گذاری و ریل گذاری عملکرد دولت هاست.

به گفته وی؛ امسال نیز همچون سال های گذشته تمام برنامه ریزی ها و اقدامات ما به عنوان دستگاه های اجرایی باید در راستای تحقق عنوان سال باشد.

معاون استاندار خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: انعطاف ناپذیر بودن بعضی از دستگاه‌های اجرایی نظیر شرکت نفت استان در عدم تأمین سوخت مورد نیاز معادن، به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی با تأکید بر نقش مهم و اساسی معادن در تولید و اشتغال، متذکر شد: حمایت از آنها باید به طور جدی صورت پذیرد.

فرهادی با اشاره به اینکه میانگین عمر ماشین آلات معادن در استان بالای ۳۰ سال است، ادامه داد: ماشین آلات با عمر بالا قطعاً از مصرف سوخت بالاتری نیز برخوردار هستند، لذا مدیران باید به صورت میدانی از معادن بازدید نمایند تا از نزدیک با مشکلات آنان آشنا شوند.

به گفته وی؛ در برخی از موارد، بدنه کارشناسی استان از تنگ نظری بیش از حد رنج می برد که لازم است مدیران در این خصوص ورود پیدا کنند.

معاون استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: پیمانکاران (به ویژه در حوزه معادن) که به استان می آیند باید از نیروهای بومی و تولیدات استان در اجرای پروژه هایشان استفاده کنند.

فرهادی افزود: معادن بزرگ که از گردش مالی بالایی برخوردار می باشند باید ملزم به سرمایه گذاری در استان شوند و در این رابطه باید از اهرم های قانونی استفاده کنیم.

کد خبر 5318485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha