۱۱ مهر ۱۴۰۰، ۸:۲۴

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی بیرجند:

شرکت خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو/ دستگاه های دولتی حمایت کنند

شرکت خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو/ دستگاه های دولتی حمایت کنند

بیرجند- رئیس کمیسیون مدیریت واردات و توسعه صادرات اتاق بازرگانی بیرجند از حضور خراسان جنوبی در نمایشگاه جهانی اکسپو خبر داد و گفت: این نمایشگاه فرصتی برای معرفی ظرفیت های استان است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا خامه زر شنبه شب در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: میزبانی این نمایشگاه را کشور امارات دارد و به لحاظ بعد مسافت فرصت مغتنمی برای معرفی ظرفیت‌های استان در سطح بین‌المللی است.

رئیس کمیسیون مدیریت واردات، توسعه صادرات، حمل و نقل، تزانزیت و گمرک اتاق بازرگانی بیرجند از اعزام هیئت تجاری به این نمایشگاه از ۲۴ تا ۲۸ بهمن ماه خبر داد و عنوان کرد: دستگاه‌های دولتی برای معرفی ظرفیت‌های استان و اعزام گروه‌ها پای کار بیایند.

وی با اشاره به هزینه‌های بالای برای شرکت در این نمایشگاه بیان کرد: هزینه حضور در این رویداد جهانی برای هر فعال اقتصادی ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان برآور شده است که نیاز به حمایت دستگاه‌های دولتی داریم.

خامه زر تصریح کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان این قول را داده که ۸۰ درصد اعتبار مورد نیاز واحدهایی که داخل شهرک صنعتی هستند توسط آنها تأمین اعتبار شود.

به گفته وی نمایشگاه اکسپو بعد از مسابقات جام جهانی و بازی‌های المپیک سومین رویداد مهم دنیا از جهات مختلف محسوب می‌شود.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی بیرجند تصریح کرد: همچنین این قول داده شد که ۵۰ درصد هزینه‌های واحدهای خارج از مجموعه شهرک‌ها توسط سازمان صمت پیگیری شود.

حسن رمضانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار کرد: وزارت میراث فرهنگی برای حضور استان‌ها در این نمایشگاه غرفه به مساحت ۶۰ متر مهیا کرده است.

وی با بیان اینکه برای اعزام گروه‌های صنایع دستی نیاز به حمایت داریم، ادامه داد: به پنج نفر از هنرمندان از طریق وزارتخانه تماس گرفته شده و هزینه‌های آنها پرداخت خواهد شد.

عباس جرجانی رئیس سازمان صمت خراسان جنوبی هم با بیان اینکه سازمان توسعه تجارت ایران قول داده تا برای هر فعال اقتصادی که قصد حضور در این رویداد جهانی را دارد تا ۱۳ میلیون تومان معادل ۵۰ درصد هزینه ها را پرداخت کند، عنوان کرد: هنوز اعتباری در این خصوص اختصاص نیافته و در این زمینه پیگیری های لازم در حال انجام است.

کد خبر 5318610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha