۱۱ مهر ۱۴۰۰، ۱۸:۳۶

مدیرکل نوسازی مدارس کرمانشاه خبر داد؛

تحصیل ۲۷۱۶ دانش آموز کرمانشاهی در مدارس کانکسی

 تحصیل ۲۷۱۶ دانش آموز کرمانشاهی در مدارس کانکسی

کرمانشاه- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه از تحصیل ۲ هزار و ۷۱۶ دانش آموز کرمانشاهی در مدارس کانکسی خبر داد.

مرزبان نظری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید ۲ هزار و ۷۱۶ دانش آموز استان کرمانشاه در ۲۶۶ مدرسه کانکسی در مناطق مختلف استان مشغول تحصیل هستند.

وی افزود: مدارس کانکسی در تمام استان کرمانشاه به علت وجود شرایط خاص وجود داشته اما بیشترین تعداد مدرسه کانکسی در منطقه سرفیروزآباد کرمانشاه با ۳۸ مدرسه و کمترین تعداد در شهرستان اسلام آباد غرب با ۲ مدرسه است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه تصریح کرد: برای جایگزین کردن مدارس و کلاس‌های کانکسی با کلاس‌هایی در فضای ساختمان در استان کرمانشاه مکاتباتی در مورد تأمین اعتبار صورت گرفته و در صورت تخصیص اعتبار عملیات اجرایی جایگزینی انجام خواهد گرفت.

نظری با اشاره به هزینه ساخت مدارس یک کلاسه و ۲ کلاسه، بیان کرد: هزینه ساخت مدارس یک کلاسه بیش از ۶۰۰ میلیون تومان و مدارس ۲ کلاسه ۹۰۰ میلیون تومان است.

وی اضافه کرد: در سال‌جاری ۲۱ مدرسه با ۱۱۴ کلاس درس توسط نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آماده و به آموزش و پرورش استان کرمانشاه تحویل شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه گفت: میانگین سرانه فضای آموزشی در استان کرمانشاه قبل از زلزله سال ۹۶، ۵.۷ متر مربع بوده که این مقدار پس از بازسازی مدارس مناطق زلزله زده به ۶.۴۱ مترمربع افزایش یافته است.

کد خبر 5319017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha