۱۱ مهر ۱۴۰۰، ۱۴:۰۷

رئیس جمهور اوکراین:

آماده دیدار مستقیم و حضوری با پوتین هستم

آماده دیدار مستقیم و حضوری با پوتین هستم

رئیس جمهور اوکراین از آمادگی اش برای ملاقات حضوری با رئیس جمهور روسیه در پشت درهای بسته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین امروز یکشنبه اعلام کرد که آماده است به طور مستقیم و حضوری با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه پشت درهای بسته دیدار کند.

زلنسکی در این باره گفت: ما برای چنین ملاقاتی آماده هستیم و من معتقدم که دیدار با رئیس جمهور روسیه کار درستی است. ما می توانیم یک گفتگوی حضوری دقیق داشته باشیم.

وی همچنین گفت که اطرافیان پوتین نمی خواهند که این دو به صورت شخصی با یکدیگر ملاقات کنند، چرا که از این می ترسند که این جلسه منجر به «نتیجه ای غیر منتظره» شود، اما او گفت که انتظار دارد این دیدار ثمربخش باشد.

زلنسکی در مورد دیدار احتمالی چهارجانبه بین سران روسیه، اوکراین، آلمان و فرانسه گفت: به گمان من هرگونه ملاقاتی در این سطح به اوکراین در رسیدگی به فاجعه «دونباس» و مسئله «کریمه» کمک می کند. من اطمینان دارم که این جلسه برگزار می شود چنانچه اوکراین بپذیرد که برخی مسائل را مطرح نکند، اما ما هنوز نمی توانیم از عهده این مسئله برآییم.

اظهارات رئیس جمهور اوکراین و ابراز آمادگی اش برای ملاقات حضوری با رئیس جمهور روسیه در حالی مطرح می شود که اختلافات بین مسکو و «کی یف» بر سر مسائل مختلف از جمله حضور ناتو در اوکراین، شبه جزیره کریمه و صادرات گاز روسیه به اروپا بالا گرفته است.

کد خبر 5319019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha