۱۱ مهر ۱۴۰۰، ۱۵:۰۸

کاظمی خبر داد؛

آموزش حضوری از آبان ماه/ رونمایی از اطلس بازگشایی مدارس

آموزش حضوری از آبان ماه/ رونمایی از اطلس بازگشایی مدارس

سرپرست آموزش و پرورش گفت: اطلس بازگشایی مدارس ۱۵ آبان رونمایی خواهد شد که در آن تعداد مدارس بازگشایی شده و همچنین نظارت بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به صورت به‌روز انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران در خصوص الگوی بازگشایی از آبان ماه گفت: مدارس در حال ثبت وضعیت بهداشتی خود در سامانه آموزش و پرورش هستند و از نیمه دوم آبان، کلاس‌های حضوری مدارس با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌های اجتماعی برگزار می‌شوند.

وی ادامه داد: اطلس بازگشایی مدارس ۱۵ آبان رونمایی خواهد شد که در آن تعداد مدارس بازگشایی شده و همچنین نظارت بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را به صورت به روز خواهیم داشت.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: هم اکنون ۴۵ درصد از مدارس به صورت حضوری فعال هستند که ۸ درصد دانش آموزان این مدارس شامل دانش آموزان روستایی و عشایری می‌شوند.

وی درباره سامانه ثبت سفارش کتاب‌های درسی نیز بیان کرد: سامانه ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای ۳۰۰ هزار دانش آموزی که به دلیل ثبت نام دیرهنگام و یا تغییر مدرسه انجام نشده است، همچنان باز است.

کاظمی با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد از دانش آموزان اول ابتدایی، ۹۸ درصد همه دانش آموزان ابتدایی و ۹۶ درصد دانش آموزان در همه دوران تحصیلی ثبت نام کرده‌اند، گفت: دانش آموزانی که ثبت نام نشده‌اند به دلیل تغییر در هدایت تحصیلی و یا تغییر در رشته تحصیلی بوده و یا جزو دانش‌آموزان اتباع بوده‌اند.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص کمبود معلم نیز گفت: در حال حاضر با کمبود ۱۹۰ هزار معلم روبرو هستیم که این کمبود را با معلمان خرید خدماتی، بازنشسته و حق التدریس معلمان شاغل جبران خواهیم کرد.

کد خبر 5319111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ناشناس IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
      13 3
      توی این شرایط مجازی بهتره کسی مدرسه نمیره
      • IR ۰۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
        3 6
        اگر از دانش آموزان نظر سنجی شود از ماندن در خانه کلافه شده اند و حتی آنهایی که پارسال آموزش مجازی را ترجیح می دادند حالا خواستار حضوری هستند.
    • IR ۰۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      5 2
      روزی ۲۷۰ تا کشته کم نیست؟!!!!!! چه عجله ای هست حالااااااااا کدوم .... شما رو مجبور میکنه که این چرت و پرتا رو بگید؟؟؟؟؟؟؟
      • Z IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
        2 2
        دروغ رسانه‌ها رو باور میکنی؟ خب قبل کرونا هم یه عالمه فوتی داشتن تصادف سکته زلزله
    • وطن دوست IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      5 1
      سلام دولت قبلی از روی هیجان پول و قدرت مردم را رها کرد , این هم از وسئول آموزش و پرورش که از روی هیجان برای پست وزارت با جان فرزندان مردم بازی می کند از روی چه آمار و استاندارد جهانی فرزندان ما باید به چه قیمتی شو من درس را راه بیندازند جای هیجان را در این مملکت پس کی عقل و بصیرت و نگاه کلان می گیرد
      • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
        1 0
        لطفا حمایت کنید و نزارید مدارس حضوری بشه بخدا که من خودم دانش آموزم مدارس سیستم تهویه اصلا ندارن و کسی هم پروتکل هارو رعایت نمیکنه من هر روز که به خونه بر میگردم نگران جان پدر و مادرم هم هستم
    • Z IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      4 5
      اخ جووووون،😃😃
      • آموزگار دردمند IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
        4 5
        والدین عزیز چطوری است بچه ها در مهمانی و سفر و خیابان کرونا نمیگیرند،فقط در مدرسه....
    • شهروند IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      5 1
      واقعا این مسئولین چه درکی از این بیماری دارن و نمیدونم باز کنید ولی حق ندارین اجباری کنید‌
    • RO ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      1 0
      آقای کاظمی خیلی بیفکری امروز یه هنر پیشه مملکت با زدن دو دز واکسن مرد .هوا سرده احتمال پیک جدید هست چرا ایندفعه شماها بچه ها رو بازیچه قرار دادید تازه به واکسن شما اعتمادی هم که نیست بچه ها رو موش آزمایشگاهی کردید .مردم باید ابله باشند گول شمارو بخورند بچه رو مدرسه بفرستد
    • پدر هستم IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      1 0
      موافق نیستم این کا حماقت حماقت.......
    • IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
      1 0
      مجازی بهتره خیالتم از بابت بچه راحته الان هواها سرده شده کرونا هنوز هست من ک ن میفرستم داخل خونه امن تره تا مدرسه. اونم مدرسهای حالا ک سرویس بهداشتی شون کثافت گرفته