۱۳ مهر ۱۴۰۰، ۱۰:۳۷

مدیرکل اوقاف کرمانشاه خبر داد؛

توزیع ۱۵۰۰۰ بسته معیشتی از ابتدای شیوع کرونا در کرمانشاه

توزیع ۱۵۰۰۰ بسته معیشتی از ابتدای شیوع کرونا در کرمانشاه

کرمانشاه- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از توزیع ۱۵ هزار بسته معیشتی از ابتدای شیوع کرونا در استان کرمانشاه خبر داد.

محمد صالحی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سال گذشته ۵۰ مورد وقف به ثبت رسید در حالی از ابتدای سال جاری تنها ۱۸ مورد وقف جدید به ثبت رسیده و تعداد وقف در استان کرمانشاه کاهش یافته است.

وی با اشاره به دلایل کاهش موارد وقف در استان کرمانشاه، افزود: ورود خیرین به سایر حوزه‌ها مانند تهیه و توزیع کمک‌های مومنانه، حوزه سلامت و مدرسه سازی از دلایل کاهش تعداد موارد وقفی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تصریح کرد: یکی از راه‌های کسب درآمد برای اوقاف و امور خیریه دریافت اجاره بها از مستأجران املاک موقوفه است.

صالحی بیان کرد: مستأجران املاک موقوفه‌ای باید نسبت به پرداخت کامل و منظم اجاره بها اهتمام جدی داشته باشند البته یکی از بدهکارترین افراد به اوقاف ادارات و سازمان‌های دولتی هستند.

وی ادامه داد: در سال جاری برنامه داریم وقف‌ها در جهت استفاده از طرح‌های دانش بنیان در جهت اشتغال‌زایی و ازدواج در استان کرمانشاه هدایت کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره وقف سه هزار و ۵۰۰ اصله درخت گردو توسط یکی از واقفین در شهرستان پاوه، گفت: برداشت گردو از سه هزار و ۵۰۰ اصله درخت گردو سبب اشتغال زایی فصلی در و کسب درآمد برای اوقاف و مردم شد، که برنامه داریم تعداد درختان گردو را ۲ برابر کنیم.

صالحی با اشاره به برگزاری مراسم‌های فرهنگی و مذهبی توسط اوقاف استان کرمانشاه، افزود: از ابتدای شیوع کرونا برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و قرآنی در استان کرمانشاه به صورت مجازی و با راه اندازی کاروان‌های خودرویی در مناسبت‌های مختلف برگزار شده است.

وی تصریح کرد: همچنین از ابتدای شیوع کرونا ۱۵ هزار و ۱۵۰ بسته معیشتی، هفت هزار و ۶۰۰ بسته بهداشتی، پنج هزار و ۱۳۰ بسته لوازم التحریر و ۲ هزار و ۷۰۰ جفت کفش به خانواده‌های نیازمند و دانش آموزان بی بضاعت اهدا شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه اضافه کرد: در محرم سال جاری به تعداد بسیاری از هیأت مذهبی بن خرید اقلام مورد نیاز هیأت مذهبی اهدا شد.

کد خبر 5320355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha