۱۳ مهر ۱۴۰۰، ۱۶:۱۴

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بهار اعلام کرد؛

برگزاری عزاداری آخر ماه صفر در بیش از ۱۰۰ نقطه شهرستان بهار

برگزاری عزاداری آخر ماه صفر در  بیش از ۱۰۰  نقطه شهرستان بهار

همدان_رئیس اداره تبلیغات اسلامی بهار از برگزاری مراسم زیارت پیامبر (ص) در ۳۰ مسجد و عزاداری عاشقان اهل بیت (ع) در ۱۰۰ مسجد، حسینیه وهیئت در شهرستان بهار خبرداد.

حجت الاسلام محمد جمشیدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: یکی از وظایف مسلمانان معرفت به حضرات معصومین است و اگر در ابعاد مختلف معرفت نسبت به پیامبر اسلام (ص) و خاندان آن حضرت داشته باشیم، زمینه عاقبت بخیری و سعادت خود را تضمین خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: نبی مکرم اسلام (ص) چهره‌ای بود که از ابعاد و زوایای مختلف از اشرف مخلوقات ربوبی بود و تمام حرکات و سکنات خود را برای رضای خدا انجام می‌داد و در ۴۰ سالگی آن‌قدر تقرب به سوی خداوند پیدا کرد که خدا قلب او را پاک‌ترین قلب‌ها قرار داد و او را به مقام نبوت رساند.

حجت الاسلام جمشیدی با بیان اینکه ما قادر به توصیف همه اوصاف این شخصیت بزرگوار نیستیم، اضافه کرد: دو صفت از صفات پیامبر اسلام که در ذات ایشان وجود داشت؛ مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان و مهربانی با اهل ایمان و مسلمانان است و در وجود همه حضرات معصومین هم تجلی کرده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهار با اشاره به آیه ۲۹ سوره فتح که می‌فرماید «محمد رسول الله و الذین معه او اشداء علی الکفار رحماء بینهم» تصریح کرد: حضرت محمد (ص) و کسانی که با او هستند در مقابل دشمنان خدا سخت مقاوم و در بین خود با رأفت، رحمت و مهربانی عمل می‌کنند.

جمشیدی اظهار کرد: زمانی که پیامبر مأموریت پیدا می‌کند رسالت الهی را به گوش مردم برسانند دشمنان اسلام و مشرکین یک دست در برابر او قرار می‌گیرند و در مدت ۲۳ سال رسالت ایشان پیامبر با مشکلات زیادی مواجه می‌شود، اما از آنجایی که نبی مکرم اسلام و علم و معرفت کافی نسبت به مأموریت خود داشت با اقتدار امور را دنبال می‌کردند و با ایستادگی، ایمان و اقتدار کامل در مقابل دشمنان قرار گرفت و سنگرها را چه در عرصه جهاد و مبارزه، چه در عرصه فرهنگی و چه در عرصه اخلاق فتح می‌کرد و در مدت کوتاهی بر دشمنان فائق شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی در پایان به برگزاری مراسم زیارت از بعید پیامبر (ص) در ۳۰ مسجد شهرستان بهار و برگزاری مراسم عزاداری عاشقان اهل بیت (ع) در ۱۰۰ مسجد وحسینیه و هیئت در شب رحلت پیامبر اعظم (ص) اشاره کرد و عنوان کرد: برگزاری مراسم‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری‌های اجتماعی دنبال می‌شود.

کد خبر 5320611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha