۱۳ مهر ۱۴۰۰، ۱۷:۴۹

همزمان با ایام پایانی ماه صفر؛

مشهد عزادار سوگ آل‌الله شد

مشهد عزادار سوگ آل‌الله شد

مشهد ـ حرم مطهر حضرت رضا(ع) در عزای آل‌الله سیاه‌پوش شده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی میزبان عزاداران است.

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با سالروز رحلت جانگداز حضرت رسول (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و در آستانه سالروز شهادت امام رضا (ع)، حرم مطهر رضوی آماده میزبانی از زائران عزادار شده است.

خادمان بارگاه منور رضوی با تشدید پروتکل‌های بهداشتی و نظارت بر اجرای آن، شرایط زیارت همراه با سلامت را فراهم کرده‌اند و همه تمهیدات لازم برای توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده، نظافت و ضدعفونی مکرر سطوح و همچنین رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در صحن‌های حرم مطهر پیش‌بینی شده است.

در این روزها با افزایش تعداد خادمان حرم مطهر رضوی، علاوه بر نظارت دقیق بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، هدایت و راهنمایی زائرانی که در این ایام به حرم مطهر مشرف می‌شوند نیز تقویت شده تا زائران این حریم قدسی با هیچ مشکل و کمبودی در حرم مطهر مواجه نباشند.

از صبح امروز ویژه‌برنامه‌های عزاداری در حرم مطهر رضوی با شور بیشتری در حال برگزاری است و پوشش گسترده رسانه‌ای این مراسم سبب شده علاوه بر جمع محدود زائرانی که در صحن و سرای حضرت حضور دارند، عموم دلدادگان حضرت رضا (ع) نیز در جای جای ایران و جهان با تماشای تصاویر زنده این مراسم، از راه دور زائر علی بن موسی‌الرضا باشند.

موکب‌ها و ایستگاه‌های عزاداری در نقاط مختلف شهر مشهد فعال شده است و به زائران خدمت می‌کنند.

با وجود محدودیت‌های اعمال شده به دلیل شیوع کرونا، باز هم برخی عاشقان حضرت از شهرها و روستاهای نزدیک با پای پیاده خود را به مشهد رسانده اند.

کد خبر 5320699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha