۲۱ مهر ۱۴۰۰، ۹:۲۹

استاندار سابق هرمزگان:

چشم‌انداز خوبی را برای هرمزگان متصور هستم

چشم‌انداز خوبی را برای هرمزگان متصور هستم

بندرعباس- استاندار سابق هرمزگان گفت: با ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در این استان، چشم‌انداز خوبی را برای هرمزگان متصور هستم.

فریدون همتی در گفتگو با خبرنگار مهر، هرمزگان را یک استان خاص از نظر اهمیت جغرافیای سیاسی برای کشور دانست و اظهار کرد: با توجه به طول گسترده سواحل در این استان، تامین امنیت پایدار، برای رشد و توسعه نیازمند هماهنگی بی‌نظیر میان دستگاه‌های شورای تامین امنیت استان هرمزگان است.

وی با ذکر این نکته که استان هرمزگان از نظر امنیت رتبه سوم کشور را دارد، عنوان کرد: از نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، نیروهای مسلح، نیروهای امنیتی و انتظامی، نمایندگان مجلس و مردم استان هرمزگان به واسطه همدلی بی‌نظیر در تامین نظم و امنیت در استان هرمزگان قدردانی می‌کنم.

استاندار سابق هرمزگان با ذکر این نکته که موفقیت‌ها با همکاری و کار متمرکز حاصل خواهد شد، ابراز داشت: اگر حاشیه‌سازی ایجاد شود، مدیران از کار و فعالیت دور خواهند شد و می‌توان گفت هرجا حاشیه کمتر باشد کار بیشتر است و بالعکس.

همتی با ذکر این نکته که من آینده بزرگ و درخشانی برای استان هرمزگان در سطح کشور می‌بینم، تصریح کرد: هرمزگان نقش آفرینی بی بدیلی در اقتصاد ایران، اشتغال کل کشور، درآمدهای بودجه‌ای و … دارد.

وی با ذکر این نکته که تبیین ظرفیت‌های هرمزگان در سطح ملی گام اول و مهم تحقق این امر است، بیان داشت: به همراه مسئولان ارشد استان و نمایندگان مجلس، ظرفیت‌های استان در بخش‌های استان به خوبی احصا شد تا برنامه‌ریزی‌ها به صورت دقیق‌تر، هدفمندتر و موثرتر در سطح ملی برای توسعه هرمزگان اتخاذ شود.

استاندار سابق هرمزگان ابراز داشت: در زمینه معادن توجه ویژه‌ای به وطالعه معادن هرمزگان شد. در شمال استان هرمزگان و بشاگرد پهنه‌های امیدوار کننده‌ای کشف شده و برای برخی از این مناطق مجوز مطالعات اکتشافی صادر شده است. دو معدن با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن آهن در شهرستان بشاگرد کشف شده است و در مرحله جذب سرمایه‌گذار است.

وی عنوان کرد: با مطالعات انجام شده استان هرمزگان دارای ظرفیت احداث ۵۰ هزار هکتار مزرعه پرورش میگو است که در حال حاضر در بیش از ۴۰ هزار هکتار اراضی هرمزگان مزارع پرورش میگو به بهره‌برداری رسیده و یا در حال احداث است.

هرمزگان تا سه سال آینده قطب تولید میگو در خاورمیانه خواهد بود

استاندار سابق هرمزگان افزود: با بهره‌برداری از این مزارع پرورش میگو، استان هرمزگان تا سه سال آینده به قطب تولید میگو خاورمیانه تبدیل خواهد شود و با راه‌اندازی صنایع تبدیلی، ظرفیت عظیمی برای اشتغال و صادرات نیز ایجاد می‌شود.

کد خبر 5322803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha