۱۷ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۳۰

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی:

کره‌جنوبی به دنبال ضربه زدن به تولید کشور است

کره‌جنوبی به دنبال ضربه زدن به تولید کشور است

تبریز- نماینده شبستر در مجلس، کره جنوبی را دنباله روی آمریکا در تلاش برای ضربه زدن به تولید و اقتصاد کشور دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر راستی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر ممنوعیت واردات لوازم خانگی از ۲ شرکت کره‌ای اظهار کرد: در جامعه ولایی ما دستورات ولایت همواره با تیزبینی و تدبیر خاصی صادر می‌شود و بدون هیچ‌گونه تردیدی از سوی مسؤولان باید اجرایی شود.

وی افزود: نه تنها کره جنوبی بلکه باید دست همه کشورهای هم ردیف او را از تولید و صنعت کشور کوتاه کنیم تا تولید داخل جانی بگیرد و رونقی پیدا کند.

راستی تصریح کرد: تا زمانی که از تولید داخل حمایت نشود، کشور در زمینه اشتغال، مسائل اجتماعی و فرهنگی دچار چالش و مسیر پیشرفت و توسعه اقتصادی کشور ناهموارتر و سخت‌تر خواهد شد.

نماینده شبستر در مجلس ابراز داشت: از طرف دیگر جهت‌گیری کشورهایی مثل کره جنوبی کاملاً مشخص است؛ گویی این کشور دنباله‌رو سیاست‌های مذبوحانه آمریکا بوده و تا آنجا که توانسته سعی کرده به تولید و اقتصاد ایران ضربه زند.

وی ادامه داد: برای احیا و سروسامان دادن به تولید داخل حتماً لازم و ضروری است جلوی واردات بی‌رویه کالاهایی که در داخل به قدر کافی تولید می‌شوند نه تنها از کره جنوبی بلکه سایر کشورها نیز گرفته شود.

راستی یادآور شد: لوازم خانگی در چند استان کشور مثل تهران، اصفهان و خود آذربایجان‌شرقی و تبریز تولید و در اقصی نقاط کشور نیز توزیع می‌شود؛ برای استان ما نیز بهترین فرصت است تا کارخانه‌های لوازم خانگی را توسعه داده و از این رهگذر مشکل بیکاری جوانان را تا حد قابل قبولی مرتفع کند.

کد خبر 5322907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha