۱۷ مهر ۱۴۰۰، ۱۴:۱۷

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان مطرح کرد؛

ضرورت احیای تصاویر و دیوارنوشته‌های شهدا در لرستان

ضرورت احیای تصاویر و دیوارنوشته‌های شهدا در لرستان

خرم‌آباد-مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان بر ضرورت احیای تصاویر و دیوارنوشته‌های شهدا تاکید کرد و گفت: متاسفانه کار جمع آوری تاریخ شفاهی ایثاگران و شهدا کُند پیش می‌رود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود زرین جویی امروز شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه در سال گذشته و سال جاری برنامه‌ها و مراسمات متعددی داشته و برنامه ریزی کرده‌ایم که پیش زمینه برگزاری کنگره سراسری شهدای لرستان است، اظهار داشت: دیدار و سرکشی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران، غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدا، کاشت ۶۳۰۰ نهال به یاد شهدای لرستان، نامگذاری اماکن و میادین و ساختمان‌ها به نام شهدا، برگزاری یادواره شهدای زن، یادواره شهدای فتح خرمشهر، یادواره شهدای حاج عمران و… از جمله این برنامه‌ها است.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس، تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، تجلیل از پیام آوران ایثار، برگزاری یادواره شهدای منا، یادواره شهدای مدافع سلامت و یادواره شهدای مدافع حرم از دیگر برنامه‌های اجرا شده بوده است، تصریح کرد: ۲۲ کمیته زیرمجموعه کنگره ۶۳۰۰ شهید لرستان تشکیل شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با تاکید بر اینکه در حوزه جمع آوری تاریخ شفاهی ایثارگران استان کار کُند پیش می‌رود، افزود: والدین شهدا بر اثر کهولت سن از دست می‌روند و هرچه سریع‌تر باید ثبت خاطرات آنها و زندگینامه شهدا انجام شود.

زرین جویی خاطرنشان کرد: ۲۴۲۵ والدین گرانقدر شهید، ۱۹۹ جانباز ۷۰ درصد و ۸۴۰ آزاده در قید حیات هستند که باید خاطرات و روایتگری های آنها ثبت شود و نیاز است هرچه سریع‌تر تاریخ شفاهی به جد پیگیر شود.

وی با اشاره به اینکه ۳۳۲۳ مترمربع نقاشی دیواری و دیوار نوشته از شهدا در لرستان وجود دارد که رنگ و روی آنها واقعاً رفته است و هرچه سریع‌تر باید بازسازی شوند، بر ضرورت ساخت المان شهدای لرستان به ویژه شهدای حاج عمران و شهدای دانش آموز بروجرد، بهسازی سالن‌های ورزشی و مراکز فرهنگی شهدا، بهره گیری از ظرفیت حسینیه‌های شهدا و… تاکید کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان یادآور شد: ساخت سریال شهید بروجردی از سوی صدا و سیمای مرکز لرستان نیز در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر 5323105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha