۱۷ مهر ۱۴۰۰، ۱۸:۱۰

در پیامی از سوی ند پرایس؛

آمریکا به محکوم کردن حمله تروریستی در قندوز افغانستان بسنده کرد

آمریکا به محکوم کردن حمله تروریستی در قندوز افغانستان بسنده کرد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پیامی بدون اشاره به تبعات دو دهه اشغالگری نظامیان تروریست این کشور در افغانستان، به محکوم کردن حمله تروریستی دیروز در قندوز بسنده کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پیامی توییتری به اعلام محکومیت حمله انتحاری دیروز به نماز جمعه یک مسجد شیعیان در ولایت قندوز افغانستان بسنده کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز بدون اشاره به تبعات دو دهه اشغالگری نظامیان تروریست این کشور در افغانستان این حمله را محکوم کرد و به خانواده قربانیان آن تسلیت گفت!

آمریکا به محکوم کردن حمله تروریستی در قندوز افغانستان بسنده کرد

«پیتر استانو» سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز امروز شنبه با صدور بیانیه‌ ای حمله تروریستی دیروز به مسجدی در «قندوز» واقع در شمال افغانستان را محکوم کرد و خواستار مجازات محاکمه عاملان این حملات شد.

گروهک تکفیری تروریستی داعش پیشتر مسئولیت انفجار دیروز در مسجد سید آباد در منطقه خان آباد واقع در ولایت قندوز افغانستان را بر عهده گرفت.

ظهر دیروز انفجاری هنگام اقامه نماز در مسجد شیعیان رخ داد.

بنا بر اعلام برخی منابع همچون خبرگزاری آوا تعداد شهدا ۲۰ نفر اعلام شد و الجزیره شمار شهدا را ۶۰ نفر و مجروحان را ۱۰۷ تن اعلام کرده است. خبرگزاری فرانسه نیز شمار شهدا را ۵۰ نفر و مجروحان را ۱۴۰ نفر اعلام کرده است. شماری از مجروحان این انفجار به بیمارستان منتقل شده‌اند.

طبق گزارش‌ها این انفجار حدود ساعت ۱۳:۳۰ روز گذشته به وقت محلی رخ داد. جمعیت زیادی برای اقامه نماز جمعه جمع شده بودند که عامل انتحاری یک بمب را در داخل مسجد منفجر کرد.

کد خبر 5323342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha