۱۷ مهر ۱۴۰۰، ۲۱:۵۰

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان اعلام کرد؛

بازسازی ۴۶۰ منزل آسیب‌دیده در اندیکا/ فوتی گزارش نشده است

بازسازی ۴۶۰ منزل آسیب‌دیده در اندیکا/ فوتی گزارش نشده است

اهواز- مدیرکل مدیریت بحران خوزستان به زمین‌های رخ داده در شهرستان اندیکا اشاره کرد و گفت: این زمین‌لرزه‌ها باعث شده تا ۴۶۰ منزل مسکونی آسیب ببینند که نیازمند بازسازی و تعمیر هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، شهاب صدیقی عصر امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای از بررسی برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی به‌منظور کمک به مردم زلزله‌زده در اندیکا با حضور مسئولان استان و شهرستان خبر داد و بیان کرد: در پی زلزله امروز هیچ مورد مرگ‌ومیر وجود نداشته است.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با بیان اینکه این زمین‌لرزه‌ها باعث شده تا ۴۶۰ منزل مسکونی آسیب ببینند که نیازمند بازسازی و تعمیر هستند، افزود: در این راستا نیز یک خانه بهداشت و یک پایگاه جاده‌ای اورژانس آسیب دیدند.

وی بر لزوم نوسازی ۱۲ مدرسه در این منطقه بر اثر زلزله تأکید کرد و گفت: نیروهای هلال احمر در حال توزیع چادر، مواد غذایی، وسایل گرم‌کننده و اسکان موقت زلزله‌زدگان در مناطق روستایی خسارت‌دیده هستند.

صدیقی به باز بودن محورهای مواصلاتی و جاده‌های روستایی در مناطق زلزله‌زده اندیکا اشاره کرد و افزود: به‌جز روستای سوسن که تأسیسات آب‌رسانی آن خسارت‌دیده است، هیچ مورد قطع آب و برق در این شهرستان و روستاهای تابع آن گزارش نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: ارزیابی خسارت‌های ناشی از زلزله امروز در اندیکا همچنان ادامه دارد و میزان خسارت‌های وارد شده در روزهای آینده اعلام می‌شود.

به گزارش مهر، ساعت ۲ و ۴۶ دقیقه بامداد امروز، زمین‌لرزه‌ای با قدرت ۵ ریشتر شهر و روستاهای قلعه خواجه از توابع شهرستان اندیکا را لرزاند.

زمین‌لرزه از دوازدهم مهرماه تاکنون چندین بار شهر قلعه خواجه و بخش چلو در شهرستان اندیکا را به لرزه در آورده است که باعث تخریب صددرصدی برخی از منازل روستاییان و شهروندان این مناطق نیز شده است.

کد خبر 5323395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha