۱۸ مهر ۱۴۰۰، ۱۵:۰۴

معاون استاندار لرستان تاکید کرد؛

پلیس فتا با سوءاستفاده کنندگان از کودکان در فضای مجازی برخورد کند

پلیس فتا با سوءاستفاده کنندگان از کودکان در فضای مجازی برخورد کند

خرم‌آباد- معاون استاندار لرستان تاکید کرد: پلیس فتا در استان با سوءاستفاده کنندگان از کودکان در فضای مجازی برخورد لازم را داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود ثمینی امروز یکشنبه در هفتمین جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان گفت: خداوند متعال هیچ انسانی را فی نفسه مجرم نمی‌آفریند بلکه در طول زندگی ممکن است انسان دچار خطا و جرم شود و اینکه فرزندان و کودکان تحت تأثیر چه شرایطی به سمت بزه و جرم سوق داده می‌شوند، مهم است.

وی اظهار داشت: در اجرای اقدامات پیشگیرانه بسیار مهم است موضوع آموزش کودکان، اطفال، نوجوانان و حتی خانواده‌های آنها را به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم که جرایم و مشکلات در این بخش کاهش یابد.

معاون استاندار لرستان افزود: بهزیستی به عنوان متولی این امر در قانون معرفی شده و دستگاه‌هایی که به صراحت از آنها در این رابطه نام برده شده، کمک کنند تا این اقدامات به خوبی صورت پذیرد.

ثمینی تاکید کرد: در موضوع برخورد با کودکان و نوجوانان، شیوه اعمال جرایم این گروه سنی بایستی متناسب با سن و شرایط زندگی آنها انجام شود.

وی با اشاره به اهمیت و نقش دین عنوان کرد: توجه به آموزه‌های دینی در این قضیه بسیار مهم بوده و لازم است بر همین اساس عمل شود و این مباحث از دوران مهد کودک برای کودکان تعلیم داده و نهادینه شود.

معاون استاندار لرستان همچنین به موضوع اسناد هویتی کودکان و تحصیل آنها پرداخت و تصریح کرد: افرادی که در کانون‌های اصلاح و تربیت نوجوانان دوران محکومیت خود راه سپری می‌کنند بایستی تحت آموزش‌های تحصیلی قرار گیرند و پلیس فتا نیز با سوءاستفاده کنندگان از اطفال در فضای مجازی برخورد لازم را داشته باشد.

ثمینی به تمامی دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه تاکید کرد که از موضوع به کارگیری محکومین واجد شرایط برای مجازات‌های جایگزین حبس استقبال کنند تا مانع از افزایش تجربه‌های منفی برای این افراد شویم.

کد خبر 5324116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha