۲۰ مهر ۱۴۰۰، ۱۶:۲۶

مسئول مرکز مطالعات ملی امنیت دانشگاه جامع امام حسین (ع):

اجرای بیانیه گام دوم انقلاب زمینه ساز پیشرفت کشور است

اجرای بیانیه گام دوم انقلاب زمینه ساز پیشرفت کشور است

زنجان-مسئول مرکز مطالعات ملی امنیت دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت: تبیین و اجرای بیانیه گام دوم انقلاب، زمینه ساز پیشرفت کشور در تمامی عرصه ها است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار حسن رستگار پناه روز سه شنبه در یادواره ۳۱۳ شهید شهرستان سلطانیه در جوار گلزار شهدای شهرستان سلطانیه با اشاره به عوامل ماندگاری و پایداری انقلاب اسلامی ایران گفت: انقلاب اسلامی ما از این جهت پایدار ماند که زیر بار ظلم و زورگویی نرفته است و شعار کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا را سرمشق خود قرار داده است.

وی با اشاره به مقاومت و ایستادگی ملت ایران در مقابل دشمنان و مستکبران در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس دشمنان با تمام تجهیزات در مقابل ما بودند اما رزمندگان با ایستادگی و مقاومت توانستند نتیجه جنگ را به نفع خود تغییر دهند.

مسئول مرکز مطالعات ملی امنیت دانشگاه جامع امام حسین (ع) با اشاره به تجربه چهل ساله اول نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران افزود: ما در چهل ساله اول انقلاب تجربه های بسیاری آموختیم و در گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تبیین شده است، اولین و مهمترین گام برای کشور پیشرفت در تمامی عرصه هاست.

سردار رستگار پناه در ادامه با اشاره به عنصر معنویت تصریح کرد: امروز هم در جامعه نسل جدید نیازمند معنویت است.

وی در ادامه با اشاره به نقش رهبری حکیمانه امام خمینی (ره)، زعامت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و نقش رسانه های داخلی و خارجی افزود: بعد از رحلت امام عظیم الشان انقلاب اسلامی رسانه های داخلی و خارجی وانمود می کردند که انقلاب اسلامی از بین رفته اما با درایت و هدایت های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و هوشیاری مردم انقلاب ما آنچنان خوش درخشیده که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جزو قدرت های منطقه ای باشد.

مسئول مرکز مطالعات ملی امنیت دانشگاه جامع امام حسین (ع) در ادامه با اشاره به ایثار و ازخودگذشتگی رزمندگان در دوران دفاع مقدس افزود: رزمندگان با ایثار و ازخودگذشتگی حاضر نشدند در مقابل استکبار جهانی زانو بزنند و در مقابل آنان ایستادگی نموده و تمام سرمایه های استکبار جهانی را از بین بردند.

سردار رستگارپناه افزود: مسیر مقدسی که امام خمینی (ره) برای حرکت انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در پیش گرفت برگرفته شده از فرهنگ و آموزه های عاشورا بود.

مسئول مرکز مطالعات ملی امنیت دانشگاه جامع امام حسین (ع) در پایان سخنان خود با اشاره به ضرورت حفظ احیاء مبانی دین اسلام افزود: اسلام برای زنده ماندنش نیاز به حرکت، گفتگو و بیان کلام حق را دارد و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در طول چهل و یک سال گذشته در این مسیر حرکت کرده است.

در این مراسم ضمن رونمایی از کتاب زندگینامه ۳۱۳ شهید شهرستان سلطانیه از خانواده معزز شهدا و نویسندگان کتاب تجلیل به عمل آمد.

برپایی غرفه های مختلف با موضوعات فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، امدادی، هنری، صنایع دستی، نقش بانوان، فرماندهان و رزمندگان در دفاع مقدس، غرفه ۱۸ شهید دانش آموز شهید شهرستان سلطانیه از جمله برنامه های جانبی یادواره ۳۱۳ شهید این شهرستان بود.

کد خبر 5326010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha