۲۰ مهر ۱۴۰۰، ۲۰:۳۰

استاندار قزوین:

مهمترین اقدام برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آگاه‌سازی است

مهمترین اقدام برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آگاه‌سازی است

قزوین_ استاندار قزوین گفت: مهمترین اقدام برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آگاه‌سازی است که اگر به درستی انجام نشود سایر اقدامات وعناوین رقم نمی‌خورد.

به گزارش خبرنگار مهر هدایت الله جمالی پور در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که ظهر سه شنبه در سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهار کرد: ما در مسائل اجتماعی ضعیف عمل کرده‌ایم چنانچه اگر مسئله جنگ بود با واکنش‌های بیشتری مواجه می‌شد و این در حالی است که آثار آسیب‌های اجتماعی بیشتر، مخرب‌تر و هزینه‌بردار تر است.

استاندارد قزوین اذعان کرد: برای حل مسائل اجتماعی که پیچیده‌تر، گسترده‌تر و بیشتر هستند به عزم و دقت نظر جدی نیازمندیم و نباید پرداختن به این مسائل را تنها به جلسات اکتفا کرده و جزیزه‌ای کار کنیم.

وی افزود: حرکت جزیره‌ای کار را بی‌اثر کرده و سبب هدر رفتن منابع می‌شود و لازم است برای پرداختن به این مسائل ما به همراهی و هم‌افزایی مردم و مسئولین مختلف نیازمندیم.

این مسئول مسائل اقتصادی و معیشتی را مهم‌ترین عامل آسیب اجتماعی دانست و ابراز کرد: مهمترین اقدام برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آگاه‌سازی است که اگر به درستی انجام نشود سایر اقدامات و عناوین رقم نمی‌خورد.

وی با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت مدرسه و رسانه برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مؤثر است گفت: عمده‌ترین خطر در بخش اجتماعی مختص به دانشگاه و به ویژه مدرسه است که برای پیشگیری از این اسیب‌ها نیازمند عزم جدی و مشارکت همه دستگاه‌ها و مردم هستیم‌.

جمالی‌پور بیان کرد: فعال شدن انجمن اولیا و مربیان و همچنین کمک خیرین برای مواجه با دانش‌آموزان در معرض خطر و دانش‌آموزان آسیب‌دیده بسیار راه‌گشا است.

وی بیان کرد: اسرائیل با دوسازمان مشغول فعالیت است که یک سازمان به طور اختصاصی و با رویکرد اجتماعی برای جمهوری اسلامی برنامه ریزی می‌کند به تعبیر دیگر از طریق جنگ نرم وارد می‌شود و از ظرفیت جامعه ما استفاده می‌کند.

استاندارد قزوین در پایان با اشاره به اینکه به زانو در آوردن کشور در راستای جنگ نرم رقم می‌کند و دشمن توان مقابله با ما در جنگ سخت را ندارد عنوان کرد: نگاه ما به مسئله اشتغال معتادان باید تغییر کند. شرایط در واحدهای تولیدی برای حضور این افراد فراهم شود و اگر ما از مسائل اجتماعی دست بکشیم در واقع به کشور خیانت کرده‌ایم.

کد خبر 5326273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha