۲۱ مهر ۱۴۰۰، ۱۰:۲۶

بیستمین شماره فصلنامه ترجمان منتشر شد

بیستمین شماره فصلنامه ترجمان منتشر شد

بیستمین شماره فصلنامه ترجمان علوم انسانی با پرونده ای درباره خودکشی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بیستمین شمارۀ فصلنامۀ ترجمان علوم انسانی، نوبت پاییز ۱۴۰۰، در ۲۸۸ صفحه با قیمت ۷۰ هزار تومان منتشر شد.

این شماره از فصلنامه شامل آثاری از جولین باگینی، ادوین اشنادیمن، بیونگ‌چول هان، کال نیوپورت، الیویا لینگ، جیل لپور، یاشا مونک، جورج سایلابا و دیگران است.

پروندۀ شمارۀ بیستم فصلنامۀ ترجمان دربارۀ خودکشی است.

هر خودکشی بیش از یک نفر را می‌کشد

نوشتن دربارۀ خودکشی آسان نیست. باور عمومی این است که حتی حرف زدن از خودکشی باعث می‌شود آدم‌ها به فکرش بیفتند. آمارها نشان می‌دهد هر وقت خبر خودکشی آدم معروفی منتشر می‌شود، تعداد خودکشی‌ها بالا می‌رود. بااین‌حال، همیشه اینطور نیست که حرف‌زدن دربارۀ خودکشی باعث ترغیب آدم‌ها برای این کار شود. در واقع برعکس، اگر مکرراً از آدم‌ها بپرسیم که آیا به آسیب‌زدن به خودشان فکر می‌کنند یا نه، شاید بتوانیم جان‌های زیادی را نجات دهیم.

ادوارد اشنایدمن، پدر علم «خودکشی‌شناسی» که بیش از چهل سال دربارۀ خودکشی تحقیق کرد و یک‌تنه، درک ما از پدیدۀ خودکشی را تغییر داد، می‌گوید: با پرسیدن فقط دو سؤال ساده قفل انگیزه‌های ناگهانی برای خودکشی خواهد شکست: چه دردی داری؟ و چطور می‌توانم کمکت کنم؟

اشنایدمن باور داشت که تنها با عشق و امید می‌توان زندگی را به پایان رساند و می‌گفت هیچ‌کس، مطلقاً هیچ‌کس، نباید خودکشی کند، چون مرگ تنها چیزی است که خواهی نخواهی خودش سراغمان خواهد آمد.

کد خبر 5326526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha