۲۲ مهر ۱۴۰۰، ۹:۰۰

رئیس سازمان انتقال خون:

نیاز به اهدای خون در پساکرونا افزایش می یابد

نیاز به اهدای خون در پساکرونا افزایش می یابد

ساری- رئیس سازمان انتقال خون کشور با اشاره به اینکه کرونا سبب افت اهدای خون شده است، گفت: میزان مصرف و نیاز به اهدای خون در پساکرونا افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان عشقی چهارشنبه شب در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه یکی از باورهای غلط این است که اهدای خون و مراجعه به پایگاه‌ها سبب شیوع کرونا می‌شود، گفت: این درحالی که پایگاه‌های انتقال خون از امن ترین مناطق در کشور به شمار می‌رود.

وی افزود: جدای از پرسنل که از سلامت برخوردار هستند، افرادی که برای اهدای خون انتقال می‌شوند، نیز سالم هستند و از افراد مشکوک خونگیری نمی‌شود.

وی با تاکید براینکه خونگیری سبب اهدای خون نمی‌شود، افزود: مازندران از جمله استان‌های دارای بیماران بالای تالاسمی و نیاز به اهدای خون احساس می‌شود.

عشقی یادآور شد: به دنبال همه گیر ی کرونا در تمام دنیا و کشور شاهدافت اهدای خون بودیم و سال گذشته میزان کاهش اهدا نسبت به سال ۹۸ حدود ۱۰ درصد بوده است.

رئیس سازمان انتقال خون با اظهار اینکه امسال کاهش اهدای خون جبران شده است، گفت: همیشه به مصرف خون در کشور نیاز است و بخش‌های مختلف جراحی، تالاسمی و غیره نیاز به خون دارد و بعد از پساکرونا خیز مصرف خون نیز افزایش می‌یابد.

کد خبر 5327286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha