شبکه تلویزیونی النهار گزارش داد:

بازداشت اعضای یک گروهک جدایی طلب و مرتبط با اسرائیل در الجزایر

بازداشت اعضای یک گروهک جدایی طلب و مرتبط با اسرائیل در الجزایر

پلیس الجزایر ۱۷ تن از اعضای یک گروهک جدایی طلب را که گفته می‌شود با کمک اسرائیل در حال طراحی یک حمله مسلحانه بودند، بازداشت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی النهار در گزارشی اعلام کرد که پلیس الجزایر ۱۷ عضو یک گروهک جدایی طلب موسوم به «جنبش تعیین سرنوشت سرزمین قبایلی» (MAK)- که خواهان برپایی خودمختاری در منطقه قبایل در کوه‌های تل اطلس الجزایر هستند- را دستگیر کرده است؛ افرادی که گفته می‌شود در حال طراحی یک حمله مسلحانه با کمک رژیم صهیونیستی بودند.

بنا بر گزارش این رسانه محلی، افراد بازداشت شده به ارتکاب اعمال جنایت‌کارانه علیه امنیت ملی متهم شدند.

این شبکه تلویزیونی همچنین گزارش داد که پلیس الجزایر تسلیحات، آگهی‌های سیاسی تحریک‌آمیز و همچنین مدارکی که نشاندهنده ارتباط این گروهک با یک «نهاد صهیونیستی» یا همان اسرائیل است، کشف و ضبط کرده است.

این گروهک جدایی طلب در اواسط سپتامبر نیز به اتهام دست داشتن در آتش سوزی‌های جنگلی در منطقه قبایلی که ده‌ها کشته برجای گذاشت، مورد حمله نیروهای پلیس قرار گرفت. در آن زمان، الجزایر مراکش را به تحریک این جدایی طلبان و کمک به ایجاد آتش سوزی متهم کرد و روابط دیپلماتیک خود با همسایه غربی‌اش را به طور کامل قطع کرد.

لازم به ذکر است که دولت الجزایر در ماه مه ۲۰۲۰ تحت لوای یک قانون جدید که به موجب آن، اتباع الجزایری ساکن خارج به دلیل پیوستن به هر گروهی که «به منافع کشور لطمه زند»، تحت پیگرد و مجازات قرار می‌گیرند، این گروهک جدایی طلب و همچنین یک گروه مستقر در لندن با نام «رشاد» را غیرقانونی خواند و آنها را نهادهای تروریستی اعلام کرد.

در سال ۲۰۱۱، شماری از اعضای بلندپایه و سابق «جنبش تعیین سرنوشت سرزمین قبایلی» مدعی شدند که این گروه از دولت مراکش ماهانه دستمزدی بالغ بر ۲۵۰ هزار یورو دریافت می‌کردند. در ماه مه ۲۰۲۱ نیز چندین نفر از این گروه جدایی طلب دستگیر و به دست داشتن در بمب گذاری متهم شدند.

کد خبر 5327338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha