۲۲ مهر ۱۴۰۰، ۱۴:۰۲

کرونا همچنان در کردستان می تازد؛

۸ کردستانی طی ۲۴ ساعت اخیر جان خود را از دست دادند

۸ کردستانی طی ۲۴ ساعت اخیر جان خود را از دست دادند

سنندج- رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از شناسایی ٣۴۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا ویروس و جان باختن هشت نفر در ۲۴ ساعت گذشته تا کنون در استان خبر داد.

فرزین رضاعی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر ٨٧٩ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند و هنوز نمودار مبتلایان در استان کردستان نزولی نشده است.

وی با انتقاد از بی توجهی تعدادی از شهروندان کردستانی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی اظهار کرد: هم اکنون ۵۳۱ نفر در سنندج، ۱۰۶ نفر در مریوان، ۶۶ نفر در سقز، ۳۱ نفر در قروه، ۱۹ نفر در بیجار، ۴۵ نفر در کامیاران، ۵۴ نفر در بانه، ۱۳ نفر در دهگلان، هشت نفر در دیواندره و شش نفر در سروآباد در مراکز درمانی بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اعلام کرد: هم اکنون ٨٨ بیمار مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان بستری هستند.

رضاعی در ادامه سخنان خود از مرگ هشت بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: متأسفانه آمار فوت شدگان بر اثر بیماری کرونا در کردستان از ابتدا تاکنون به هزار و ۷۲۸ نفر رسیده است.

وی افزود: تاکنون ٧٣۴ نفر در سنندج، ٢٨۵ نفر در سقز، ١۴٢ نفر در قروه، ٩۵ نفر در کامیاران، ١٢٣ نفر در بانه، ٨٨ نفر در دیواندره، ٧١ نفر در بیجار، ۱۶٣ نفر در مریوان، ٢٣ نفر در دهگلان و چهار نفر در سروآباد جان خود را بر اثر کرونا از دست داده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان خطاب به شهروندان اظهار کرد: همچنان روند فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، اجرای اصول بهداشتی و قرنطینگی را تا قطع زنجیره این ویروس مهلک رعایت کنید در غیر این صورت افزایش تعداد زیاد مبتلایان و مرگ بر اثر کرونا در استان را شاهد خواهیم بود.

کد خبر 5327572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha