۲۵ مهر ۱۴۰۰، ۱۶:۲۸

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اعلام کرد؛

افزایش ۷ هزار هکتاری اراضی کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

افزایش ۷ هزار هکتاری اراضی کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد- رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: سطح زیر کشت در استان ۳۰ هزار هکتار بود که این آمار امسال هفت هزار هکتار افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، عطاالله ابراهیمی یکشنبه در نشست خبری از راه اندازی سامانه اطلاعات جغرافیایی در این سازمان خبر داد و اظهار کرد: این سامانه در امر تجزیه و تحلیل مکانی می‌تواند به مدیریت اصولی کشاورزی چهارمحال و بختیاری کمک کند.

وی به تهیه نقشه مناطق آسیب پذیر و مخاطرات طبیعی به تفکیک اراضی کشاورزها اشاره کرد و ادامه داد: از ابتدای امسال تا کنون بیش از هفت هزار تن قارچ در چهارمحال و بختیاری تولید شده است.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۴۶۲ دستگاه مکانیزاسیون به استان اضافه شده است، عنوان کرد: ۵۲ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات کشاورزی هزینه شده است.

ابراهیمی تصریح کرد: سطح زیر کشت در استان بیش از ۳۰ هزار هکتار بوده است که این مهم امسال هفت هزار هکتار افزایش یافت.

وی با بیان اینکه هزار و ۵۰۰ گونه گیاهی در چهارمحال و بختیاری شناسایی شده است که هزار و۴۰۰ مورد از آنها خاصیت دارویی دارند، اظهار کرد: ۲۰ مورد از این گیاهان دارویی ارزش اقتصادی دارد.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به توسعه کشت گیاهان دارویی در چهارمحال و بختیاری گفت: ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این استان به زیر کشت گیاهان دارویی قرار گرفته است.

ابراهیمی به کاهش بارندگی‌های بهاره و تأثیر آن بر تولیدات دیم استان اشاره کرد و گفت: تولیدات دیم چهارمحال و بختیاری به دلیل سرمازدگی و کاهش بارندگی به صفر رسیده است.

کد خبر 5329513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha