۲۵ مهر ۱۴۰۰، ۱۷:۳۶

مدیر پایانه مرزی بازرگان:

امسال ۱۳۱ هزار دستگاه کامیون از مرز بازرگان تردد کرده اند

امسال ۱۳۱ هزار دستگاه کامیون از مرز بازرگان تردد کرده اند

ارومیه – مدیر پایانه مرزی بازرگان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳۱ هزار و ۲۰۰ دستگاه کامیون از مرز بازرگان تردد کرده اند.

جابر اکبرپور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بازگشایی مرز بازرگان پس از شیوع ویروس کرونا از خردادماه سال گذشته تاکنون اظهار کرد: میزان تردد از مرز بازرگان در سال جاری افزایش چشمگیری داشته و هم اکنون به طور متوسط روزانه ۷۰۵ دستگاه کامیون از این مرز تردد می‌کند.

وی در خصوص تشکیل صف‌های کامیون همه ساله در مرز بازرگان اظهار کرد: مرز بازرگان دومین مرز بزرگ زمینی کشور تنها مرز وارداتی به شمار می‌رود که برای حل مشکل صف‌های کامیون از مرزهای سرو در ارومیه، پلدشت و نیز جلفا به عنوان مرزهای خروجی استفاده می‌شود.

اکبرپور با بیان اینکه هم اکنون در دو سمت مرز بازرگان در ایران و نیز گوربولاغ در ترکیه ۷۵۰ دستگاه کامیون در پارکینگ منتظر ترخیص هستند، افزود: چون بازرگان تنها مرز وارداتی است همه ساله با مشکل صف در مرز مواجه هستیم که با اجرای طرح جامع توسعه مرز بازرگان و همکاری ترکیه امیدواریم این مشکل برطرف شود.

مدیر پایانه مرزی بازرگان ادامه داد: این طرح هم اکنون تحویل پیمانکار شده و عملیات اجرایی آن بزودی آغاز می‌شود اما همین طرح توسعه از سمت کشور ترکیه نیز در گوربولاغ اجرایی می‌شود که بر اساس اعلام مسئولان ترکیه طرح آنها از آبان ماه امسال وارد فاز اجرایی می‌شود.

وی احداث پارکینگ، پیاده رو، دکل‌های برق و محوطه سازی را از مهمترین بخش‌های طرح توسعه مرز بازرگان عنوان کرد و گفت: مرز استراتژیکی بازرگان به عنوان دروازه اروپا نقش ویژه در صادرات دارد و توجه به توسعه زیرساختی و فرایندی این مرز ضروری است.

ایران سه مرز رسمی با ترکیه دارد که همه آنها شامل بازرگان ماکو، سرو ارومیه و رازی خوی در آذربایجان غربی قرار دارد.

مرز بازرگان که دروازه ورود ایران به کشورهای اروپایی به شمار می‌رود در فاصله یک کیلومتری شهر بازرگان از توابع شهرستان ماکو قرار دارد.

کد خبر 5329941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha