۲۶ مهر ۱۴۰۰، ۱۰:۰۶

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

ضرورت حمایت از اشتغال دریایی برای مددجویان کمیته امداد

ضرورت حمایت از اشتغال دریایی برای مددجویان کمیته امداد

یک نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به سواحل وسیع در شمال و جنوب کشور گفت: دریا ظرفیت خوبی برای اشتغال اقشار محروم است و کمیته امداد باید از این مزیت نسبی سواحل کشور استفاده کند.

منصور آرامی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: مشاغل مرتبط با دریا در استان‌های ساحلی بسیار زیاد است و کمیته امداد می‌تواند به مشاغل دریایی بیشتر ورود کند و برای افرادی که در جزایر و سواحل دریاها سکونت دارند، اشتغال بالایی ایجاد کند.

وی در ادامه به درآمدزایی از طریق نصب پنل‌های خورشیدی و فروش برق توسط مددجویان کمیته امداد در اقلیم‌های مختلف کشور اشاره و بیان کرد: این نوع از تولید انرژی یک فرصت برای کشور ما است چرا که آفتاب زیادی به بخش‌های وسیعی از سرزمین ما می‌تابد. خوشبختانه دانش و علم مورد نیاز برای استفاده از فناوری‌های انرژی خورشیدی را داریم و چندان کار سختی نیست که از این تکنولوژی استفاده کنیم.

نماینده مردم بندرعباس تصریح کرد: استفاده از انرژی خورشیدی نیازمند اراده مسئولان است تا از فرصت اقلیمی موجود در کشورمان برای تولید انرژی و همزمان ایجاد اشتغال و درآمدزایی استفاده کنیم.

آرامی تاکید کرد: استفاده از پنل‌های خورشیدی، خودکفایی در تولید برق را هم به دنبال دارد و البته استفاده از این ابزار و تجهیزات برای محرومان و اقشار کم‌درآمد و همچنین روستاییان کشور فرصتی است که موجب خودکفایی آنها می‌شود و این کار بزرگی است که کمیته امداد انجام می‌دهد.

وی گفت: در واقع استفاده از پنل‌های خورشیدی برای اقتصاد کشور و اقتصاد خانوارها مفید است. علاوه بر آنکه می‌تواند تأمین انرژی خانواده‌ها را تضمین کند، از جنبه درآمدزایی هم می‌توان از این پنل‌های خورشیدی استفاده کرد.

کد خبر 5330251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha