با همکاری رادیو گفتگو برگزار می شود؛

دیپلماسی منطقه ای ایران و تحولات اخیر لبنان

دیپلماسی منطقه ای ایران و تحولات اخیر لبنان

میزگرد بررسی دیپلماسی منطقه ای ایران و گمانه زنی ها برای مذاکرات ایران در منطقه، امروز دوشنبه در محل خبرگزاری مهر با همکاری رادیو گفت وگو برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، در بستر رخدادهای بین المللی و منطقه‌ای و شکل گیری دولت سیزدهم در کشور، ظرفیت‌های دیپلماسی منطقه‌ای مورد توجه واقع شده است. از این منظر می‌بینیم، از لبنان و سوریه گرفته تا عراق، یمن، افغانستان، قفقاز و اخیراً نیز تلاش برای تقویت مذاکرات دوجانبه ایران و عربستان، دیپلماسی منطقه‌ای اهمیتی جدی برای جمهوری اسلامی پیدا کرده است. به عبارت دیگر، منطق راهبردی منطقه گرایی و توجه به همسایگان واجد اقداماتی از آن دست در راستای تقویت ارتباط با همسایگان، تنش زدایی در روابط و تلاش برای تقویت ظرفیت‌ها خصوصاً دیپلماسی اقتصادی است.

اهمیت دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم با همسایگان خود در منطقه باعث شد تا خبرگزاری مهر با مشارکت رادیو گفت و گو میزگردی را با هدف تجزیه و تحلیل این وضعیت، جدیدترین رخدادهای منطقه و ظرفیت‌های دیپلماسی منطقه‌ای برگزار کند. 

دیپلماسی منطقه ای ایران و تحولات اخیر لبنان

در این برنامه که به پرسش‌های مهمی از جمله چگونگی جایگاه و نقش دیپلماسی منطقه‌ای در چارچوب استراتژی دیپلماسی اقتصادی در سیاست خارجی ایران، پاسخ داده خواهد شد آقایان سید رضا صدرالحسینی کارشناس ارشد منطقه، محمد مهدی شریعتمدار رایزن فرهنگی سابق ایران در لبنان و صلاح فحص نماینده جنبش امل لبنان در ایران به تحلیل و ارزیابی خواهند پرداخت.

برنامه گفتگوی سیاسی امروز دوشنبه ۲۶ مهر به تهیه کنندگی سیده فاطمه شعار و اجرای محمدرضا عسگری، هماهنگی گیسو جعفر زاده و آیتم سازی میثم پوراعظم از ساعت ۱۷:۳۰ الی ۱۹ از شبکه رادیویی گفت و گو و درگاه‌های نشر خبرگزاری مهر به صورت زنده پخش خواهد شد.

علاقمندان می‌توانند این برنامه را به صورت زنده و مستقیم از موج اف ام ردیف ۱۰۳.۵ مگاهرتز و همچنین از طریق برنامه کاربردی ایران صدا و یا با مراجعه به سایت رادیو گفت و گو به نشانی http://radiogoftogoo.ir شنونده باشند.

کد خبر 5330326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha