۲۷ مهر ۱۴۰۰، ۱:۲۶

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارت آموزش‌وپرورش:

یاد وخاطره شهدا باید زنده نگه داشته شود

یاد وخاطره شهدا باید زنده نگه داشته شود

زنجان-رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارت آموزش‌وپرورش گفت: یکی از ارزشمندترین اقداماتی که امروز می‌توان برای شهدا انجام داد، زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنان است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی باقرزاده شامگاه دوشنبه در یادواره ۵۱۲ شهید دانش‌آموز و ۴۹ شهید فرهنگی استان زنجان که در راستای کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان زنجان برگزار شد، با بیان اینکه آنچه امروز بر همه ما مسلم است، این است که شهدا زنده بوده و ناظر بر همه اعمال ما هستند، اظهار کرد: اگر کنگره و یادواره‌ای برگزار می‌کنیم، در حقیقت میزبان واقعی این برنامه‌ها خود شهدا هستند.

وی با یادآوری اینکه استقبال گسترده از چنین یادواره‌هایی، خود حاکی از زنده بودن شهدا و نظارت بر اعمال ما است، افزود: باید به این موضوع توجه داشته باشیم که برگزاری چنین یادواره‌ها و مراسم گرامی‌داشتی بدون امداد و دستگیری شهدا امکان‌پذیر نخواهد بود.

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارت آموزش‌وپرورش برگزاری یادواره ۵۱۲ شهید دانش‌آموز و ۴۹ شهید معلم در استان زنجان را کاری بسیار ارزشمند برشمرد و بیان کرد: کاری که شهدا ادوار مختلف انقلاب اسلامی به ویژه دوران دفاع‌مقدس انجام دادند، باعث شد که همه ما مدیون شهدا و سیره و منش آن‌ها باشیم.

باقرزاده با اشاره به اینکه گام برداشتن در راه شهدا به معنای آن است که شهدا نیز برای کسانی که این‌گونه برنامه‌ها را اتخاذ می‌کنند، گام خواهند برداشت، عنوان کرد: بدون شک وقتی کاری که برای شهدا باشد، خود شهدا نیز کاری خواهند کرد که اجر این کارها بی‌جواب نخواهد ماند.

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارت آموزش‌وپرورش با تاکید بر اینکه اگر به دنبال خدمت به خانواده شهدا هستیم، نباید فراموش کنیم که بهترین و ارزشمندترین خدمت به خانواده شهدا، زنده نگه داشتن یاد و خاطره آن‌ها است، گفت: توفیق خدمت به خانواده شهدا فرصت ارزشمندی است که نصیب هر کسی نشده و افراد کمی موفق می‌شوند در مسیر خدمت به خانواده شهدا قرار گیرند.

باقرزاده با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم تا سهم خود را در زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا ادا کرده و در این زمینه پیام‌رسان خوبی باشیم، خاطرنشان کرد: امروز ما در خصوص شهدا تکلیف بزرگی بر گردن داریم و باید تلاش کنیم آنچه که به عنوان سیره شهدا از آن یاد می‌کنیم، به نسل‌های آینده منتقل شود.

وی با تاکید بر اینکه برخورداری از فرهنگ ایثار در بین نسل جوان در گرو شناسایی فرصت‌ها و پایمردی در مسیر انقلاب اسلامی است، یادآور شد: امروز دانش‌آموزان باید با فراگیری علوم برتر، بهترین خدمت را به مردم کنند.

کد خبر 5330971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha