۲۷ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۵۲

مسئول نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه علوم کشاورزی گرگان:

دانشگاه ها نقشی اثرگذار در سیاست گذاری عمومی جامعه داشته باشند

دانشگاه ها نقشی اثرگذار در سیاست گذاری عمومی جامعه داشته باشند

گرگان- مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: جای پیشرفت های دانشگاه در جامعه خالی است که باید نقشی اثرگذار در سیاست گذاری عمومی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سیدرضا طاهری ظهر سه شنبه در آئین نکوداشت آغاز شصت و پنجمین سالگرد تأسیس دانشگاه علوم کشاورزی گرگان ضمن تبریک میلاد پیامبر (ص) و آغاز هفته وحدت، اظهارکرد: از خصوصیات رسول خدا (ص) این بود که وجود مقدس ایشان رحمت للعالمین بوده و رحمت وی برای همه عالمیان و موجودات است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان افزود: تزکیه و تعلیم کتاب و حکمت دو مؤلفه ای بود که خداوند برای فرستادن رسول در نظر گرفته لذا باید این دو در کنار هم باشند و اگر تزکیه تضعیف شود به تعلیم آسیب وارد خواهد کرد.

وی با اشاره به برخی از ویژگی دانشمندان و فضلا، گفت: تکبر و غرور مانع از رشد انسان‌ها شده و افراد باهوش زیادی در دنیا وجود داشتند اما همه استاد تأثیر گذار نمی‌شوند زیرا صفات حسنه اخلاقی لازمه رشد آدمی است.

طاهری بیان کرد: دانشگاه هم اکنون به یک درخت تناور تبدیل شده و می‌تواند در جامعه مثمر ثمر باشد و جامعه باید از ثمرات دانشگاه بهره لازم را ببرند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: ما هنوز نتوانستیم آن برداشت و بهره لازم را از دانشگاه داشته باشیم و جای پیشرفت‌ها و دستاوردهای دانشگاه در جامعه خالی است و باید مسئولان هر امری را که در مورد آن تصمیم گیری می‌کنند باید از دانشگاه نظرخواهی کنند.

کد خبر 5331329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha