۲۸ مهر ۱۴۰۰، ۱۴:۰۶

استاندار خراسان شمالی مطرح کرد؛

ممنوعیت مرخصی معتادان از مراکز ترک اعتیاد پیش از اشتغال‌زایی

ممنوعیت مرخصی معتادان از مراکز ترک اعتیاد پیش از اشتغال‌زایی

بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: مادامی که محل اشتغال معتادان در حال ترک در واحدهای تولیدی و اصناف مشخص نشود، نباید این افراد از مراکز ترک اعتیاد مرخص شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی شجاعی پیش از ظهر چهار شنبه در ستاد طرح مشارکت مردم در توسعه نظم و امنیت عمومی خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: بیکاری، عدم داشتن درآمد و منزلت اجتماعی یکی از مهمترین دلایل بروز آسیب اجتماعی اعتیاد در جامعه است و تا زمانی که این دغدغه‌ها بر طرف نشود چرخه بازپروری معتادان معیوب خواهد ماند.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: سازمان‌های صنعت و معدن و فنی و حرفه‌ای برای حرفه آموزی و آموزش مهارت‌های تخصصی ویژه نیازهای فضای اشتغال استان در مراکز ترک اعتیاد به معتادان بهبود یافته باید پای کار بیایند و تا زمانی که محل اشتغال آنان در واحدهای تولیدی و اصناف مشخص نشده است از این مراکز مرخص نشوند.

وی با اشاره به ارائه لیست ۱۱۹ فضای آموزشی از سوی نیروی انتظامی به اداره کل آموزش و پرورش برای انجام اقدامات امنیتی با هدف جلوگیری از سرقت در این مراکز، گفت: نصب دوربین و افزایش ارتفاع دیوارها از جمله این اقدامات است که باید مورد توجه باشد.

شجاعی با اشاره به ۱۳ مصوبه ستاد مشارکت مردم در توسعه نظم و امنیت عمومی، بیان کرد: تا کنون ۵۰ درصد این مصوبات اجرا شده و ۲۰ درصد نیاز به پیگیری از سطح ملی دارد.

استاندار خراسان شمالی با اعلام بازه زمانی ۳ تا ۱۰ روز خطاب به متولیان امر دستور اجرای سایر مصوبات را صادر کرد و گفت: با تلاش‌های نیروی انتظامی و سایر اعضای شورای تأمین استان، خراسان شمالی از استان‌های امن است و تلاش داریم دغدغه‌های این بخش برطرف شود.

بر اساس این گزارش تأمین زیرساخت‌های پاسگاه‌ها و برجک‌های مرزبانی در طول مرز مشترک با کشور ترکمنستان، نصب دوربین در ورودی‌های اصلی استان و… از جمله این مصوبات بود.

کد خبر 5332371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha